×

مدیرکل اوقاف استان گیلان: وقف یکی از کارآمدترین عوامل در تحقق سبک زندگی اسلامی است

  • کد نوشته: 9335
  • ۱۳۹۵-۱۰-۲۵
  • 62 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل اوقاف استان گیلان گفت:وقف یکی از کارآمدترین عوامل در تحقق سبک زندگی اسلامی است تا هر کسی به جای خودمحوری در قبال دیگران احساس مسئولیت داشته باشد و این خصلت از باب نوع‌دوستی صورت می‌گیرد هرچند که روایات اسلامی نیز در این مورد تاکیدات فراوانی دارند. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،حجت الاسلام […]

    مدیرکل اوقاف استان گیلان:  وقف یکی از کارآمدترین عوامل در تحقق سبک زندگی اسلامی است
  • مدیرکل اوقاف استان گیلان گفت:وقف یکی از کارآمدترین عوامل در تحقق سبک زندگی اسلامی است تا هر کسی به جای خودمحوری در قبال دیگران احساس مسئولیت داشته باشد و این خصلت از باب نوع‌دوستی صورت می‌گیرد هرچند که روایات اسلامی نیز در این مورد تاکیدات فراوانی دارند.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،حجت الاسلام والمسلمین عادلی،مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم اوقاف تشویق مردم به فعالیت در این حوزه است،اظهار کرد:یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از ما و مسئولین این است که مردم جامعه را به فعالیت‌های مربوط به وقف و سبک زندگی اسلامی تشویق کنند.

    وی با بیان اینکه وقف ماندگارترین صدقه برای خدمت‌رسانی است،افزود:باقیات و صالحاتی که تا سال‌های سال برای وقفه تعیین می‌شود در بسیاری از فعالیت‌های مذهبی دیگر وجود ندارد چرا که امروز هم شاهد هستیم نسل حاضر می‌توانند از موقوفات قرن‌ها قبل بهره‌برداری کنند.

    مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به وقف‌های انجام شده توسط ائمه اطهار،بیان کرد:بسیاری از موارد همچنان به خصوص در کشورهای عربی و از جمله شهر مدینه وجود دارند که امامان معصوم(ع) در زمینه وقف این آثار همت داشتند.در زمان غیبت نیز علما و بزرگان دین از جمله فقها و مراجع عظام تقلید دلسوز نسل آینده بودند و بخشی از سرمایه خود را وقف آشنایی با معارف اهل بیت(ع)،تحصیل علم،کمک به جوانان برای تشکیل زندگی،کمک به بیماران و موارد اینچنینی کرده‌اند.

    حجت الاسلام عادلی ابراز امیدواری کرد:به همت همه مسئولین و افراد جامعه به خصوص اصحاب رسانه فرهنگ وقف در جامعه توسعه پیدا کند تا نسبت به آشنایی مردم با آثار و برکات وقف اطلاع‌رسانی شود.

    وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در جامعه با منشأ نیازهای مادی،فرهنگی و معنوی صورت می‌گیرد،گفت:در هر صورت وقف یکی از کارآمدترین شیوه‌ها برای مرتفع ساختن نیازهای جامعه است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای مادی و معنوی انسان‌ها باشد.

    مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی یکی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: وقف یکی از کارآمدترین عوامل در تحقق سبک زندگی اسلامی است تا هر کسی به جای خودمحوری در قبال دیگران احساس مسئولیت داشته باشد و این خصلت از باب نوع‌دوستی صورت می‌گیرد هرچند که روایات اسلامی نیز در این مورد تاکیدات فراوانی دارند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=9335

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *