×

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی: آب شرب رودبار نامناسب است/عقب‌ماندگی رودبار در گازرسانی

  • کد نوشته: 12806
  • ۱۳۹۵-۱۲-۱۶
  • 81 بازدید
  • ۰
  • نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: آب شرب و وضعیت فاضلاب شهرها و روستاهای رستم‌آباد، رودبار و لوشان نامناسب است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» منوچهر جمالی عصر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان با اشاره به اینکه بسیاری از روستاهای بالای ۲۰ خانوار بخش‌های عمارلو و خورگام هنوز از […]

    نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی: آب شرب رودبار نامناسب است/عقب‌ماندگی رودبار در گازرسانی
  • نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: آب شرب و وضعیت فاضلاب شهرها و روستاهای رستم‌آباد، رودبار و لوشان نامناسب است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» منوچهر جمالی عصر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان با اشاره به اینکه بسیاری از روستاهای بالای ۲۰ خانوار بخش‌های عمارلو و خورگام هنوز از نعمت گاز برخوردار نیستند اظهار کرد: امر مذکور نشان‌دهنده عقب‌ماندگی رودبار در گازرسانی نسبت به شهرستان‌های دیگر است.

    وی به خسارت‌های به‌جام مانده از زلزله ۳۱ خردادماه سال ۶۹ در بافت شهری رودبار اشاره کرد و افزود: هنوز شبکه‌های برق‌رسانی و آبرسانی رودبار باقی‌مانده از زمان زلزله است و اکنون در شهرستان با مشکل مواجه هستیم.

    نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه‌های روستایی در بخش‌های مختلف این شهرستان هنوز آسفالت نشده است، تصریح کرد: رودبار از شهرستان‌های دارای مساحت بسیار در گیلان محسوب می‌شود و این امر نیازمند توجه بیشتر مسؤولان استانی است.

    جمالی، آب شرب شهرها و روستاهای رودبار را نامناسب خواند و بیان کرد: شهرها و روستاهای رستم‌آباد، رودبار و لوشان دارای آب شرب و فاضلاب نامناسب هستند.

    وی به پیش‌بینی اختصاص بخشی از آب سد شهربیجار به روستاهای اطراف این سد اشاره کرد و گفت: امر مذکور هنوز تحقق پیدا نکرده و مردم با مشکل آب شرب مواجه هستند.

    نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آسیب عبور راه‌آهن و بزرگراه در این شهرستان بیشتر از فایده آن برای مردم منطقه است، خاطرنشان کرد: عبور راه‌آهن و بزرگراه سبب قطع بعضی از راه‌های روستایی به راه اصلی در رودبار شده است.

    جمالی، ایجاد تونل در زیر بعضی از روستاها را سبب نگرانی مردم این مناطق دانست و یادآور شد: موضوع مذکور موجب مهاجرت روستائیان به شهرها می‌شود و این امر به دلیل عبور راه‌آهن و آزادراه از رودبار است.

    *اجرای پروژه‌های عمرانی رودبار زمان‌بر است

    فرماندار رودبار نیز در جلسه مذکور اجرای پروژه‌های عمرانی در این شهرستان را به لحاظ شرایط جغرافیایی کمی سخت و زمان‌بر عنوان کرد و گفت: امر مذکور موجب شده در اجرای پروژه‌ها متمایز از شهرستان‌های جلگه‌ای باشیم.

    اسماعیل میرغضنفری به وضعیت نامناسب و نگران‌کننده شهرداری‌های رودبار اشاره کرد و متذکر شد: امر مذکور موجب شده بسیاری از پروژه‌های شهری از پیشرفت فیزیکی کمی برخوردار باشد ضمن اینکه در بعضی از مواقع شهرداری‌ها در پرداخت برخی از هزینه‌ها عقب می‌مانند و این امر نیازمند پیگیری مسؤولان استانی است.
    منبع:فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=12806

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *