×

توصیه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در آستانه روز طبیعت

  • کد نوشته: 87794
  • ۱۴۰۲-۰۱-۱۲
  • 110 بازدید
  • ۰
  • مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت : شکار، صید غیر قانونی و آزار درختان و گیاهان بهاری در روز طبیعت ممنوع است. به گزارش گیل و دیلم ،مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از گردشگران و دوستداران محیط زیست خواست: در روز انس با طبیعت، به حمایت از طبیعت و مناطق حفاظت شده و حفظ […]

    توصیه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در آستانه روز طبیعت
  • مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت : شکار، صید غیر قانونی و آزار درختان و گیاهان بهاری در روز طبیعت ممنوع است.

    به گزارش گیل و دیلم ،مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از گردشگران و دوستداران محیط زیست خواست: در روز انس با طبیعت، به حمایت از طبیعت و مناطق حفاظت شده و حفظ سرمایه‌های طبیعی استان توجه ویژه‌ای نمایند.

    حمزه عشوری بیان کرد: برای حفاظت و نگهداری غنای طبیعی استان از شکار، صید غیر قانونی و غیر مسئولانه حیات وحش و رستنی‌های بهاری طبیعت؛ خصوصا در مناطق چهارگانه، خودداری شود.

    وی با تاکید بر لزوم همکاری مردم با دست اندرکاران محیط زیست استان افزود: مسافران نوروزی پسماند‌های خود را در روز طبیعت در کیسه‌های مخصوص جمع آوری کرده و از رها کردن آن‌ها در طبیعت پرهیز کنند.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: چادرزدن و روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع و مناطق طبیعت گردی و سهل انگاری در خاموش کردن آن، خسارت جبران ناپذیری به این ذخایر می‌رساند و تنوع زیستی را به خطر می‌اندازد.

    عشوری با تاکید بر حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش گیلان، بیان داشت: انتظار داریم که مردم به ما کمک کنند تا عرصه‌های طبیعی و مناطق حفاظت شده استان به خوبی حفظ شود.

    بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی، عرصه‌ها و منابع خدادادی امانت الهی هستند و باید به نسل‌های آینده رسانده شوند.

    سامانه‌های شبانه روزی ۱۵۴۰حفاظت محیط زیست نیز به عنوان راه ارتباطی با مردم آماده دریافت گزارشات زیست محیطی می‌باشند.

    استان گیلان دارای ١۵ منطقه تحت مدیریت شامل یک پارک ملی – چهار اثر طبیعی ملی – پنج پناهگاه حیات وحش و پنج منطقه حفاظت شده است که ۹/۱۶درصد از سطح کل استان را شامل می‌شود.

    همچنین استان دارای شش منطقه شکارممنوع (اشکورات- استیل- ناو اسالم- دیلمان درفک- اژدهابلوچ و جیرنده) نیز بوده که در مجموع ۱۰/۳درصد از سطح کل استان را شامل می‌شود

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=87794

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *