×

رئیس مجمع نمایندگان گیلان عنوان کرد: حرکت لاک‌پشتی ساخت سدهای گیلان/نرخ خرید برگ سبز چای منصفانه نیست

  • کد نوشته: 14662
  • ۱۳۹۶-۰۱-۱۹
  • 59 بازدید
  • ۰
  • اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تاثیر بخش کشاورزی در توسعه استان اظهار کرد: سال جاری را مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند و سهم کشاورزی در اشتغال و تولید گیلان باید بررسی شود. وی بر ترسیم نقشه راهی برای افزایش […]

    رئیس مجمع نمایندگان گیلان عنوان کرد: حرکت لاک‌پشتی ساخت سدهای گیلان/نرخ خرید برگ سبز چای منصفانه نیست
  • اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تاثیر بخش کشاورزی در توسعه استان اظهار کرد: سال جاری را مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند و سهم کشاورزی در اشتغال و تولید گیلان باید بررسی شود.

    وی بر ترسیم نقشه راهی برای افزایش تولید و اشتغال در کشور تأکید کرد و افزود: در بخش برنج با توجه به آمارهای موجود شاهد تفاوت بین ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن هستیم و باید بررسی کنیم تا چه اندازه امکان افزایش تولید داریم.

    نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حرکت به طرف خودکفایی، بیان کرد: در بخش تعرفه واردات برنج انتظار داریم تعرفه‌ها کاهش پیدا نکند و کشاورز در این زمینه استرس نداشته باشد.

    عباسی به مشکل کم‌آبی در فصل زراعی در گیلان اشاره کرد و گفت: ساخت سدهای شفارود و پلرود به صورت لاک‌پشتی است و نتوانستیم آن‌گونه که حق کشاورزان است، را ادا کنیم.

    وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در مورد چای، تصریح کرد: در زمینه تولید چای ۶۰ درصد افزایش داشتیم و از دو هفته دیگر فصل برداشت برگ سبز آغاز می‌شود اما کارخانه‌ها تجهیز و نوسازی نشده است.

    رئیس مجمع نمایندگان گیلان، خواستار مشخص کردن مقدار چای خشک مانده در انبار کارخانه‌های چای شد و افزود: نرخ تضمینی خرید برگ سبز چای برای فصل زراعی جاری منصفانه نیست.

    عباسی به افزایش ۱۷۰ تومانی و ۹۵ تومانی برگ سبز درجه یک و دو چای در شورای اقتصاد اشاره کرد و یادآور شد: افزایش نرخ مذکور برای کشاورز راضی‌کننده نیست و کیفیت این محصول را کاهش می‌دهد.

    وی با بیان اینکه در بخش زیتون می‌توانیم افزایش محصول داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اگر در سال جاری افزایش تولید داشته باشیم می‌توانیم ادعا کنیم در راستای منویات مقام معظم رهبری گام برداشتیم.

    نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، فعالیت مرکز تحقیقات فندق را راکد توصیف کرد و افزود: توانمندی افزایش تولید فندق در گیلان وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=14662

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *