×

ساماندهی خانه مسافر‌ها در ماسال

  • کد نوشته: 100732
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۰
  • 19 بازدید
  • ۰
  • اداره کل میراث فرهنگی گیلان از ثبت ۶۵۹ مجوز خانه مسافر در شهرستان ماسال خبر داد....
    ساماندهی خانه مسافر‌ها در ماسال
  • به گزارش گیل و دیلم ، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان اعلام کرد: در راستای شناسایی و ساماندهی خانه مسافر‌های غیرمجاز و بدون مجوز لازم از وزارت میراث فرهنگی با توجه به بازدید‌های میدانی از سطح روستا‌های شهرستان و همکاری دهیاران، اداره میراث فرهنگی ماسال موفق به انجام ثبت یک رکورد کاری بزرگ در سطح کشور شده است.

    به این ترتیب که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ از طریق درگاه ملی مجوز‌ها ۶۵۹ نفر برای دریافت مجوز خانه مسافر از این اداره اقدام کردند و این امر به ثبت یک رکورد کاری به نام استان گیلان و شهرستان ماسال منجر شده است.

    همچنین در ادامه کار پس از تعیین درجه و نوع واحد‌ها کلیه دارندگان مجوز خانه مسافر باید نرخ‌نامه مصوب واحد اقامتی خویش را از اداره میراث فرهنگی دریافت و جهت نسب پروانه بهره برداری و تابلوی شناسایی اقدام کنند.

    رعایت نرخ‌نامه مصوب اداره میراث فرهنگی الزامی بوده و هرگونه گران‌فروشی و دریافت مبالغ خارج از نرخنامه پیگرد قانونی خواهد داشت.

    شهرستان ماسال با توجه به وسعت و جمعیت کم یکی از کوچکترین شهرستان استان گیلان محسوب می‌شود، در مقایسه با تمامی مراکز استان‌ها از جمله تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، رشت، ساری و کلیه شهر‌های کشور به تنهایی در رتبه نخست ایران در بحث ساماندهی، شناسایی و مجوز دار کردن خانه مسافر‌ها قرار گرفت.

    خانه مسافر؛ واحد‌های اقامتی با مالکیت خصوصی هستند که مالکان آنها مجوز وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را دریافت می‌کنند تا بتوانند واحد مسکونی خود را در اختیار مهمانان و مسافران قرار بدهند. این واحد‌های اقامتی شامل ویلا، آپارتمان، خانه و سوئیت هستند

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=100732

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *