×

سیل به بناهای تاریخی غرب گیلان آسیب جدی وارد نکرده است

  • کد نوشته: 92776
  • ۱۴۰۲-۰۶-۳۱
  • 34 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: سیلاب‌های اخیر در غرب استان به تاسیسات گردشگری و بناهای تاریخی این منطقه آسیب جدی وارد نکرده است. به گزارش گیل و دیلم ، ولی جهانی روز جمعه در گفت وگویی افزود: طی بارش های اخیر در غرب گیلان بویژه شهرستان آستارا، به بناهای تاریخی […]

    سیل به بناهای تاریخی غرب گیلان آسیب جدی وارد نکرده است
  • مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: سیلاب‌های اخیر در غرب استان به تاسیسات گردشگری و بناهای تاریخی این منطقه آسیب جدی وارد نکرده است.

    به گزارش گیل و دیلم ، ولی جهانی روز جمعه در گفت وگویی افزود: طی بارش های اخیر در غرب گیلان بویژه شهرستان آستارا، به بناهای تاریخی و تاسیسات گردشگری وابسته به این اداره کل آسیب جدی وارد نیامده است. جهانی با اشاره به پایش‌های میدانی و بررسی‌های صورت گرفته در شهرستان‌هایی چون آستارا، تالش، ماسال، رضوانشهر، فومن و شفت گفت : تنها در شهرستان آستارا به تعدادی از تاسیسات گردشگری آسیب جزئی و یک واحد بوم گردی آسیب بیشتری وارد شده است که پیگیری جبران خسارات از مراجع مرتبط در حال انجام است.
    وی اظهار داشت: همچنین به محوطه‌ها و بناهای تاریخی تحت حفاظت اداره کل آسیبی وارد نیامده است اما سرکشی‌های مستمر به منظور بررسی وضعیت اماکن مذکور و همچنین انجام اقدامات حفاظتی و مراقبتی ادامه دارد.
    جهانی از مردم و دوستداران میراث فرهنگی درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه صدمه و آسیب به بناهای تاریخی موضوع را به نزدیک ترین واحد میراث فرهنگی در شهرستان‌های استان اطلاع رسانی نمایند تا اقدام لازم در آن خصوص هر چه سریع تر انجام شود.

    ۵ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در گیلان شناسایی شده که یک هزار و ۲۳۵ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=92776

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *