×

مدیرکل شیلات گیلان: فاز دوم‌ پرورش ماهیان خاویاری در گیلان اجرایی شد

  • کد نوشته: 90894
  • ۱۴۰۲-۰۴-۳۰
  • 46 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل شیلات گیلان از اجرایی شدن فاز دوم توسعه پرورش ماهیان خاویاری در استان گیلان با ورود به برنامه هفتم توسعه خبر داد و افزود: در این برنامه تحول توسعه محور تولید چهار هزار تن گوشت ماهیان خاویاری و ۴۰ تن خاویار هدف‌گذاری شده است. به گزارش گیل و دیلم ، کوروش خلیلی بابیان اینکه […]

    مدیرکل شیلات گیلان: فاز دوم‌ پرورش ماهیان خاویاری در گیلان اجرایی شد
  • مدیرکل شیلات گیلان از اجرایی شدن فاز دوم توسعه پرورش ماهیان خاویاری در استان گیلان با ورود به برنامه هفتم توسعه خبر داد و افزود: در این برنامه تحول توسعه محور تولید چهار هزار تن گوشت ماهیان خاویاری و ۴۰ تن خاویار هدف‌گذاری شده است.

    به گزارش گیل و دیلم ، کوروش خلیلی بابیان اینکه در حال حاضر برنامه‌ریزی و توافق اولیه با سرمایه‌گذاران و هلدینگ‌های تولید و ارگان‌های همکار برای مولدسازی و سرمایه‌گذاری مشترک در شهرستان‌های بندرانزلی و چابکسر در حال انجام است اظهار کرد: در صورت توافق نهایی، این همکاری ظرفیت هزار تنی را در پرورش ماهیان خاویاری در عرصه‌های ساحلی به همراه دارد.

    وی اضافه کرد: طرح شهر خاویاری نیز که توسط اداره کل شیلات با همراهی مشاوران ذیصلاح سازمانی در حال نهایی شدن است امکان تولید ۲ هزار تن ماهی خاویاری را در عرصه ۳۰ هکتاری با سیستم مدیریت یکپارچه تأمین و بازاریابی و ایجاد واحد‌های صنعتی زنجیره ارزش فراهم می‌کند.

    مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه روند رو به رشد تولید ماهیان خاویاری در گیلان ادامه دار خواهد بود، افزود: توسعه کیفی گوشت تولیدی و خاویار نقش بسزایی در سودآوری و افزایش تولید و توسعه رقم خواهد زد.

    خلیلی اظهار کرد: با ایجاد کنسرسیوم صادر‌کنندگان و تولیدکنندگان خاویار به دنبال ایجاد وحدت رویه در توسعه بازار و کیفی‌سازی محصول و همچنین پیگیری رفع موانع تولید در پرورش این گونه ماهیان هستیم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=90894

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *