×

مدیرکل انتقال خون گیلان خبر داد:
رشد بیش از ۳ درصدی اهدای خون در گیلان

  • کد نوشته: 105486
  • ۱۴۰۳-۰۶-۰۵
  • 51 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل انتقال خون گیلان از مراجعه ۴۳ هزار و ۹۳۸ نفر برای اهدای خون به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون خبر داد و گفت: اهدای خون در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳/۲۷ افزایش داشته است....
    رشد بیش از ۳ درصدی اهدای خون در گیلان
  • به گزارش گیل و دیلم ، بابک پاکدل در گفتگویی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۴۳ هزار و ۹۳۸ نفر برای اهدای خون به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند، اظهار کرد: از این تعداد ۳۸ هزار و ۸۶۵ نفر شرایط اهدای خون را داشتند.

    وی با اشاره به اینکه اهدای خون در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳/۲۷ افزایش داشته است، گفت: از این تعداد اهداکننده خون هزار و ۲۷۷ نفر زن و ۳۷ هزار و ۵۸۸ نفر مرد بودند.

    مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: از مجموع اهداکنندگان در استان ۲۱ هزار و ۹۶۳ نفر اهداکننده مستمر، ۱۱ هزار و ۲۶۷ نفر باسابقه و ۵ هزار و ۶۳۵ نفر برای نخستین‌بار خون اهدا می‌کنند.

    وی با اشاره به اینکه مراکز رشت و لاهیجان در تعطیلات ۱۲، ۱۴ و ۲۲ شهریور از ساعت ۸ و نیم صبح تا ۱۳ عصر آماده خونگیری هستند، افزود: در روزهای جمعه پایگاه انتقال خون رشت از ساعت ۸ و نیم تا ۱۳ برای دریافت خون‌های اهدایی آماده خدمات‌رسانی هستند.

    پاکدل با اشاره به اینکه بیشترین فرآورده‌های خونی در گیلان گلبول قرمز فشرده بوده از نیاز انتقال خون گیلان به‌تمامی گروه‌های خونی در تمام ایام سال خبر داد.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=105486

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *