×

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان خبرداد: حضور۱۰ میلیون گردشگر دریایی سالانه در سواحل گیلان

  • کد نوشته: 16435
  • ۱۳۹۶-۰۳-۱۱
  • 105 بازدید
  • ۰
  • معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان گفت: ۱۰میلیون گردشگر دریایی سالانه از سواحل بکر دریای گیلان استفاده می کنند. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» محمد احمدی پور، عصر امروز در ستاد ساماندهی سواحل که به ریاست استاندار گیلان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد اظهار کرد: سواحل دریا از مهمترین نقاط گردشگر پذیر […]

    معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان خبرداد:  حضور۱۰ میلیون گردشگر دریایی سالانه در سواحل گیلان
  • معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان گفت: ۱۰میلیون گردشگر دریایی سالانه از سواحل بکر دریای گیلان استفاده می کنند.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» محمد احمدی پور، عصر امروز در ستاد ساماندهی سواحل که به ریاست استاندار گیلان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد اظهار کرد: سواحل دریا از مهمترین نقاط گردشگر پذیر گیلان است ۱۰میلیون گردشگر دریایی سالانه از سواحل بکر دریای گیلان بهره می گیرند و نیاز است که ما به سواحل توجه ویژه داشته باشیم.

    وی افزود: ۹ شهرستان ساحلی و ۱۶شهر ساحلی، ۱۷بخش و ۶۵ روستا نقاط صفر ساحلی در گیلان وجود دارد.

    احمدی پور اضافه کرد: ۴۰ طرح سالمسازی سواحل در استان گیلان فعال است و ۸۰ شناگاه ویژه بانوان و آقایان در استان گیلان وجود دارد.

    وی ادامه داد: ۲۸۰ کیلومتر منطقه ساحلی در گیلان وجود دارد که از این نقاط ۲۰۰ کیلومتر قابل استفاده گردشگران بوده و ۴۰کیلومتر از سواحل ما برای شنا ممنوع می باشد.

    معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان خاطر نشان کرد: در ایام پیک سفر های تابستانی طرح های سالمسازی دریا جوابگوی مسافران نیست و نیاز است علاوه بر بهبود وضعیت طرح های موجود طرح های جدید در سواحل ایجاد شودو ۱۰طرح جدید درسواحل گیلان ایجاد شود.

    احمدی پور تصریح کرد: کمیته ۹ گانه ساماندهی سواحل در گیلان تشکیل شده و با تقسیم بندی وظایف، رفاه حال گردشگران دریایی فراهم خواهد شد.

    وی افزود : هزار و ۳۳۹ ناجی از جوانان آموزش دیده در سه ماهه تابستان برای اجرای هر چه بهتر طرح سالم سازی دریا و جلوگیری از بروز هرگونه حادثه حضور فعال دارند اما ما هر ساله برای پرداخت حقوق ناجیان مشکلاتی را به همراه داریم .

    احمدی پور افزود:برای بهبود وضعیت طرح سالمسازی در ۹ شهرستان استان مجموعا ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که علاوه بر ایجاد امنیت جان گردشگران با این مقدار اعتبار می‌توان اشتغال مناسبی را برای بسیاری از جوانان این استان ایجاد کرد.

    وی خاطر نشان کرد:متاسفانه در سال گذشته نتوانستیم رقمی را برای طرح های سالمسازی اختصاص دهیم و تنها با تلاش و همکاری استاندار گیلان حقوق ناجیان پرداخت شد./ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=16435

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *