×

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: مجلس به بهبود حرفه پرستاری کمک خواهد کرد / حامی پرستاران هستیم

  • کد نوشته: 18308
  • ۱۳۹۶-۰۴-۲۷
  • 53 بازدید
  • ۰
  • عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی رسالت خود را در خصوص حرفه پرستاری به انجام خواهند رساند و در آنچه که برای بهبودی وضع موجود پرستاری باشد، کمک خواهند کرد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان […]

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: مجلس به بهبود حرفه پرستاری کمک خواهد کرد / حامی پرستاران هستیم
  • عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی رسالت خود را در خصوص حرفه پرستاری به انجام خواهند رساند و در آنچه که برای بهبودی وضع موجود پرستاری باشد، کمک خواهند کرد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، دکتر ذبیح الله نیکفر روز دوشنبه در همایش نقد و بررسی طرح تربیت پرستار بیمارستانی، گفت: امیدواریم در فضایی قرار بگیریم که آستانه تحمل دولت، مجلس ، ملت ، پرستار و پزشک و … بالا رفته که مردم و مسئولین به حرف ها یکدیگر گوش فرا دهند و به دیدگاه های یکدیگر توجه نمایند و این فضا به حمد ا… در فضای انقلاب اسلامی فراهم شده و اگر در برخی موارد این فضا را محدود می کنند به معنی این نیست که نظام نمی خواهد مردم در کنار هم باشند بلکه نظام دقیقا می خواهد که مردم در کنار هم با آرامش به اهدافی که برای نظام ترسیم شده است، دست یابد.

    وی اظهار داشت: متاسفانه هرجا که در کشور از نظر اقتصادی کم می آورند به ملت فشار وارد می شود و همچنین از نظر مدیریتی هر کجا کم می آورند یک فرافکنی بوجود می آید و این فرافکنی ها برای کشور ما مشکل بوجود می آورد .

    نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بار مسئولیت سنگین درمان برعهده پرستاران است و خط مقدم برخورد با همراهان بیمار پرستاران هستند اما متاسفانه در طرح تحول نظام سلامت این افراد به خوبی دیده نشده اند و به نام این طرح تجهیزات بیمارستانی خریداری شد، تعمیرات بیمارستان انجام شد ، تجهیزات مصرفی بیمارستان خریداری شد و هزینه های زیادی به نام این طرح انجام شد اما قشر عظیم پرستاری در این طرح فراموش شد که باید به آنها توجه بیشتری می شدو تمام کسوراتی که در این طرح قرار شد جبران شود از حق پرستاران و پزشکان فول تایم کسر شد تا طرح به جلو حرکت کند و ماه ها معوقات آنها به تعویق افتاد.

    وی تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان باید برای تصمیم گیری ها از نظام های مختلف دعوت به عمل آورد که این آتش به اختیار بوجود نیاید .رهبر معظم انقلاب می فرمایند بیمار نباید دغدغه ای جز بیماری خود داشته باشد بنابراین طرح تحول سلامت تا حدودی یک رضایتمندی در بین مردم ایجاد کرد اما نباید به قیمت نارضایتی پرستاران ، پزشکان و پرسنل می بود.

    نیکفر افزود: مردم ولی نعمت جامعه به شمار می روند و این مردم همان پرستاران و دیگر صنوف هستند و باید در تصمیم گیری ها آنها را در کنار خود داشته باشیم و از دیدگاه های آنان بهره مند شویم و با دلسوزی بیشتر و عزم جدی تر امور مربوط به بیماران را به پیش ببریم.

    وی خاطر نشان کرد: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی رسالت خود را در خصوص حرفه پرستاری به انجام خواهند رساند و در آنچه که برای بهبودی وضع موجود پرستاری باشد، کمک خواهند کرد.

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=18308

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *