×

مدیر جهاد کشاورزی املش: برداشت نوبرانه فندق در ۱۸۰۰ هکتار از باغات املش آغاز شد

  • کد نوشته: 18442
  • ۱۳۹۶-۰۴-۳۱
  • 79 بازدید
  • ۰
  • مدیر جهاد کشاورزی املش گفت: برداشت نوبرانه فندق از هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات فندق این شهرستان آغاز شده و هر کیلو فندق با پوسته سبز در بازار محلی املش بین ۶ تا ۷ هزار تومان عرضه می‌شود. به گزارش« پایگاه خبری گیل و دیلم» مسعود امیربنده‌ای با بیان اینکه برداشت نوبرانه فندق از […]

    مدیر جهاد کشاورزی املش: برداشت نوبرانه فندق در ۱۸۰۰ هکتار از باغات املش آغاز شد
  • مدیر جهاد کشاورزی املش گفت: برداشت نوبرانه فندق از هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات فندق این شهرستان آغاز شده و هر کیلو فندق با پوسته سبز در بازار محلی املش بین ۶ تا ۷ هزار تومان عرضه می‌شود.

    به گزارش« پایگاه خبری گیل و دیلم» مسعود امیربنده‌ای با بیان اینکه برداشت نوبرانه فندق از هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات فندق این شهرستان آغاز شده و هر کیلو فندق با پوسته سبز در بازار محلی املش بین ۶ تا ۷ هزار تومان عرضه می‌شود.

    وی گفت: برداشت نوبرانه فندق همه ساله از اواخر تیرماه ابتدا از ۱۰۰ هکتار از باغات فندق در مناطق کوهپایه‌ای شهرستان املش و سپس از هزار و ۷۰۰ هکتار از باغات فندق مناطق کوهستانی آن آغاز می‌شود و تا اواخر شهریور به پایان می‌رسد.

    مدیر جهاد کشاورزی املش بیان داشت: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت در پایان شهریورماه ۲ هزار و ۲۵۰ تن فندق به ارزش ۲۰ میلیارد تومان از باغات فندق شهرستان املش برداشت و به بازار مصرف در داخل و خارج از کشور عرضه شود.

    امیربنده‌ای افزود: اندکی از محصول قندق شهرستان املش در بازار محلی و بخش عمده آن از طریق دلالان و تاجران، مستقیم از باغ‌داران خریداری و پس از انتقال آن به بازار قزوین، به بازار مصرف در سایر استان‌ها و کشورها عرضه می‌شود.

    مدیر جهاد کشاورزی املش گفت: سه مخزن ذخیره آب در روستاهای مربو، کلام‌رود و روستای تاریخی بویه و لوله‌گذاری و کانال انتقال آب در روستای تاریخی امام و موسی کلایه در سال‌های گذشته احداث شده و در این زمینه مفید واقع شده است.

    وی افزود: ضرورت ایجاب می‌کند تا همه باغات فندق شهرستان املش به آبیاری تحت فشار مجهز شده و بهسازی و جوان‌سازی شود تااز این راه، هم ضایعات ناشی از خشکسالی و تنش‌های آبی کاهش یابد و هم مقاومت باغات فندق در برابر سرمای بهاره افزایش یابد.

    امیربنده‌ای با بیان اینکه با بهسازی باغات فندق می‌توان محصول بیشتر و بهتری برداشت کرد و از این راه درآمد بیشتری هم نصیب فندق کاران املشی می‌شود افزود: ایجاد تشکل‌هایی که بتواند در راستای ایجاد صنایع تبدیلی در املش اقدام کند به‌عنوان پشتوانه‌ای برای تولیدکنندگان ضروری است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=18442

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *