×

جعفرزاده ایمن آبادی: دست‌های پشت‌پرده در قاچاق محصولات کشاورزی نقش دارند/ توقف ورود پیاز قاچاق به کشور نیازمند شفاف سازی

  • کد نوشته: 18751
  • ۱۳۹۶-۰۵-۰۷
  • 203 بازدید
  • ۰
  • نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ،تصریح کرد: علامت سوال مهم اینجاست، زمانی که محصولی همچون پیاز در کشورهای همسایه مشتریان خارجی بسیاری دارد، چرا ما نمی‌توانیم محصول را از کشاورز با نرخ مناسب خریداری کنیم. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی درباره وضعیت نرخ پیاز در بازار […]

    جعفرزاده ایمن آبادی: دست‌های پشت‌پرده در قاچاق محصولات کشاورزی نقش دارند/ توقف ورود پیاز قاچاق به کشور نیازمند شفاف سازی
  • نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ،تصریح کرد: علامت سوال مهم اینجاست، زمانی که محصولی همچون پیاز در کشورهای همسایه مشتریان خارجی بسیاری دارد، چرا ما نمی‌توانیم محصول را از کشاورز با نرخ مناسب خریداری کنیم.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی درباره وضعیت نرخ پیاز در بازار کشور، گفت: سیب زمینی و پیاز برای کشاورزان بویژه در مناطق غرب کشور و حتی جنوب کشور بسیار اهمیت دارد، زیرا اقتصاد معیشتی کشاورزان در این مناطق بطور مستقیم با فروش این نوع از محصولات کشاورزی عجین شده است.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: علامت سوال اینجاست که زمانی که محصولی همچون پیاز درکشورهای همسایه مشتریان خارجی بسیاری دارد، چرا ما نمی توانیم محصول را از کشاورز با نرخ مناسب خریداری کنیم و سپس به بازار صادراتی برای فروش منتقل کنیم.

    جعفر زاده ایمن ابادی با بیان اینکه دستهای پشت پرده قاچاق تولیدات کشاورزی دارد، تصریح کرد: برنامه ریزی برای ورود محصولات قاچاق و فروش آن در بازار نشان از دست های دارد، که خواهان بهبود وضعیت اقتصادی کشاورزان نیستند، البته عملکرد دولت در زمینه مبارزه با قاچاق از نظر آماری مناسب بوده است.

    وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت پیاز در بازار کشاورزی نیازمند ترسیم نقشه راه بلند مدت هستیم بدین معنا که باید با توجه به ظرفیت های موجود تولید پیاز در کشور، برنامه ریزی دو وجهه ای برای تامین نیاز داخلی و صادراتی عملیاتی شود تا بتوان علاوه برتامین نیاز داخلی کشور ارز آوری نیز برای کشور دراین راستا رقم زد.

    جعفر زاده ایمن آبادی افزود: شکی نیست زمانی که کالاهای قاچاق به سمت بازار کشور روانه می شود، دستهایی در این کار دست دارند، بنابراین اگر اخبار توقف پیازهای قاچاق در بازار واقعیت باشد، باید سرمنشا این نوع اقدامات بررسی و مشخص شود تا بتوان با بررسیه ای کارشناسی محور پدیده قاچاق در بازار را کنترل کرد.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت به فاصله بهای ایجاد شده میان خرید از کشاورز تا فروش محصول در بازار مصرفی ورود کند، یادآورشد: دولت باید به عنوان مرجع قانونی دست دلالان را از بازارکوتاه کند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=18751

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *