×

از پوستر دومین جشنواره کشوری برنج رونمایی شد

  • کد نوشته: 19568
  • ۱۳۹۶-۰۵-۲۶
  • 58 بازدید
  • ۰
  • دبیرجشنواره برنج کشور گفت: باید از شالیکاران زحمت کش حمایت کرد تا برنج به سرنوشت نوغان دچار نشود. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» دکتر رحیم پور دبیر جشنواره کشوری برنج در بین خبرنگاران استان گیلان و در مراسم رونمایی از پوستر دومین جشنواره کشوری برنج، گفت: این جشنواره در ۱۶شهریورماه سال‌جاری برگزار می‌شود […]

    از پوستر دومین جشنواره کشوری برنج رونمایی شد
  • دبیرجشنواره برنج کشور گفت: باید از شالیکاران زحمت کش حمایت کرد تا برنج به سرنوشت نوغان دچار نشود.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» دکتر رحیم پور دبیر جشنواره کشوری برنج در بین خبرنگاران استان گیلان و در مراسم رونمایی از پوستر دومین جشنواره کشوری برنج، گفت: این جشنواره در ۱۶شهریورماه سال‌جاری برگزار می‌شود و تا ۱۸ شهریورماه ادامه خواهد یافت. انتقال تلاش و رنج شالیکاران از تولید برنج داخلی به جامعه از اهداف مهم برگزاری این جشنواره است. بخش کشاورزی و وجود شالیزارها برای گردشگری گیلان فرصت است تا گردشگران بیشتری با بهره گیری از جذابیتهای بخش کشاورزی جذب استان شوند.

    رحیم پور با بیان اینکه نگاه هنرمندان به توسعه اقتصادی بخش برنجکاری کمک موثری می‌کند، تصریح کرد:بنا داریم امسال هم همانند جشنواره اول برنج مسابقه عکاسی و شعر گیلکی با موضوع برنج در حاشیه این جشنواره برپا شود.

    وی در ادامه از برگزاری مسابقه آشپزی با محوریت غذاهای برخوردار از برنج محلی خبرداد و تصریح کرد:گروه نمایش های آیینی از استانهای خوزستان و مازندارن با موضوع برنج نیز در این جشنواره هنرنمایی خواهند داشت.

    دبیرجشنواره برنج کشور گفت: غرفه های عرضه محصولات روستایی با لباسهای محلی از دیگر برنامه ریزی های جشنواره برنج کشوری است. ساخت مجسمه‌های کاهی از کاه و کلش به جامانده خوشه های طلایی برنج برای ارتقای فرهنگ جلوگیری از سوزاندن این ثروت کشاورزی هم در حاشیه این جشنواره برنامه ریزی شده است. همچنین بوم گردی، بازدید و اقامت از خانه های روستایی از دیگر برنامه های این جشنواره است.

    در ادامه این جلسه رامین شیرعلی پور مجری جشنواره برنج کشور در ادامه این جلسه با بیان اینکه سال گذشته از اولین جشنواره برنج کشور استقبال خوبی شد، گفت: آشنا شدن مردم با روستاییان موجب توسعه اقتصادی روستاییان و حمایت از تولیدات داخلی می شود.

    وی افزود: هم افزایی توجه مردم و مسئولین موجب بالفعل شدن پتانسیل های روستایی می شود و امیدواریم جشنواره برنج کشور تریبونی موفق برای کشاورزان باشد تا مشکلات و چالشهای تولید برنج را به گوش مسئولین کشوری برسانند.

    شیرعلی پور با اشاره به اینکه همانند سال گذشته این جشنواره در شهرستان سیاهکل برگزار میشود، خاطرنشان کرد: بنا داریم در سالهای آتی این جشنواره را در دیگر شهرستانهای گیلان نیز برگزار شود. تاکنون ۴تور عکاسی برای عکسبرداری از شالیکاران با موضوع برنج برگزار شده و تزریق نشاط به جامعه برنجکاران از جمله نتایج درخشان برگزاری این تورهای عکاسی در شالیزارها بوده است.

    وی در ادامه از معرفی برنجکاران نمونه در این شهرستان خبرداد و تصریح کرد: معرفی برنجکار نمونه انعکاس موفقی در بین شالیکاران داشت و به همین دلیل امسال نیز در برنامه ریزی های این جشنواره گنجانده شده است.

    شیرعلی پور، اشتیاق کشاورزان به برگزاری این جشنواره از جنبه های بسیار مثبت برگزاری این جشنواره دانست و افزود: امسال یکی از آیتم های مهم انتخاب کشاورزان نمونه، برنجکارانی هستند که با استفاده از روش بیولوژیک از سم کمتری برای تولید برنج استفاده می کنند. علاوه بر این مهم توسعه دهندگان پرورش راتون نیز تشویق خواهند شد.

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=19568

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *