×

سرهنگ خیرخواه خبر داد: کاهش ۲۷ درصدی غرق شدگان در سواحل گیلان

  • کد نوشته: 19718
  • ۱۳۹۶-۰۵-۲۸
  • 111 بازدید
  • ۰
  • معاون اجتماعی پلیس گیلان با اشاره به اینکه تامین امنیت طرح های سالم سازی سواحل و تفرجگاه از مطالبات مردمی است،گفت:آمار غرق‌شدگان سواحل گیلان از ابتدای امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم،سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات پلیس […]

    سرهنگ خیرخواه خبر داد: کاهش ۲۷ درصدی غرق شدگان در سواحل گیلان
  • معاون اجتماعی پلیس گیلان با اشاره به اینکه تامین امنیت طرح های سالم سازی سواحل و تفرجگاه از مطالبات مردمی است،گفت:آمار غرق‌شدگان سواحل گیلان از ابتدای امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم،سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات پلیس گیلان در زمینه طرح دریا، با بیان اینکه تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در فصل تابستان فرصتی را برای مردم ایجاد می نماید تا با سفر به مناطق دیدنی و خوش آب و هوا از موهبات الهی بهره مند شوند،اظهار کرد:سواحل زیبای استان گیلان بخش اعظمی از این گردشگران را به خود جذب می‌کنند.

    معاون اجتماعی پلیس گیلان با اشاره به اینکه تامین امنیت طرح های سالم سازی سواحل و تفرجگاه از مطالبات مردمی است،افزود:پلیس با بهره گیری از امکانات مناسب همچون موتورهای چهارچرخ،جت اسکی و توان موجود با رویکرد جدید نسبت به انجام این ماموریت اقدام می کند.

    وی با تاکید بر اینکه در راستای فرهنگ سازی،اطلاع رسانی و ارتقای سطح آموزش همگانی مسافران تابستانی اقدامات ویژه ای صورت گرفته است،گفت:عدم اطلاع رسانی مناسب و ناآگاهی هموطنان در خصوص خطرات احتمالی شنا در نقاط ممنوعه سواحل در سال های گذشته باعث می شد در فصل تابستان با تعداد کثیری از غرق شدگان در دریا مواجه شویم.

    معاون اجتماعی پلیس افزود:اجرای طرح های پاکسازی مناطق آلوده در راستای سالم سازی محیط های اجتماعی از وجود افراد قانون شکن با محوریت طرح های پاکسازی مناطق آلوده،طرح پیشگیری از سرقت،طرح مبارزه با اراذل و اوباش جهت ارتقای امنیت اجتماعی در ایام تابستان با جدیت دنبال می‌شوند.

    سرهنگ جعفری خیرخواه با اشاره به تشدید مراقبت ها و افزایش گشت های انتظامی در سطح استان به منظور پیشگیری از جرایم و آسیب ها،بیان کرد:پلیس به دنبال بهره گیری از توان سازمان های دولتی و غیردولتی جهت انتظام بخشی امور و استفاده از ظرفیت نیروهای بسیجی،همیاران پلیس و نیروهای شرکت های مراقبتی و حفاظتی در سواحل به منظور ارتقای امنیت اجتماعی است.

    این مقام انتظامی با تصریح بر اینکه ۲۸ طرح سالم سازی با ۵۵ شناگاه فعال در نوار ساحلی استان به منظور بهره مندی مطلوب مسافران و شهروندان از مواهب طبیعی ایجاد شده است،بیان کرد:راه های منتهی به نقاط خطر آفرین به منظور حفظ جان و سلامت مسافرانی که آشنایی با نقاط خطر آفرین ندارند، مسدود خواهند شد.

    وی با اشاره به تلاش پلیس برای ارتقا سطح آموزش همگانی شهروندان و مسافران، خاطرنشان کرد:پلیس با تهیه بروشورهای آموزشی،فرهنگی،اجتماعی،انتظامی و… جهت توزیع بین مسافران و شهروندان، نصب بنرهای آموزشی و فرهنگی در مبادی ورودی استان،تفرجگاه ها،سواحل دریا و مسیرهای محل های اجرای طرح های سالمسازی دریا،نصب پرده نوشته های آموزشی در طرح های سالم سازی و مناطق خطرآفرین با موضوعات اجتماعی، آموزشی و حجاب و عفاف، هشدارهای جلوگیری از غرق شدن دریا،اطلاع رسانی مستمر و موثر با موضوعات فرهنگی، اجتماعی و از طریق رسانه ها و مطبوعات به شهروندان و مسافران مستندسازی از محل های اجرای طرح و مصاحبه مردمی با هدف بهره مندی از دیدگاه ها و نقطه نظرات آنان در چگونگی اجرای طرح و مستند سازی از ناهنجاری های طرح های سالمسازی و ساخت فیلم مستند از آسیب ها و ناهنجاری های طرح دریا به دنبال ارتقا سطح فرهنگ و رفتار در سواحل است.

    معاون اجتماعی پلیس گیلان،بهره گیری از ظرفیت رسانه صداوسیما به منظور آگاهسازی اقشار اجتماعی به منظور پیشگیری از حوادث،آسیب و جرائم را ضروری دانست و اضافه کرد:با همت،تلاش و پشتکار مجموعه یگان های ویژه و همکاری بی نظیر هموطنان و مسافران عزیز سفرهای تابستانی،شاهد وضعیت مطلوب تری نسبت به سنوات گذشته هستیم.

    سرهنگ جعفری خیرخواه با بیان اینکه مقابله با مصادیق بدحجابی و سایر ناهنجاری های اجتماعی که موجب ناامنی فضای اجتماعی سواحل می شود نیز از جمله اقدامات پیشگیرانه ای بوده است که نیروی انتظامی قاطعانه و در اوج رعایت اخلاق نسبت به آن اقدام کرده تا موجبات رضایت و آرامش شهروندان را فراهم آورده است، بیان کرد: شهروندان نیز با رعایت قوانین و هنجارهای اجتماعی، وضعیت مطلوبی را در سواحل برقرار سازند.

    این مقام انتظامی با تصریح بر اینکه آمار غرق‌شدگان سواحل گیلان از ابتدای امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است،تاکید کرد:از ابتدای سالجاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۸ نفر کمتر در سواحل استان غرق شده اند.

    وی با اشاره به اینکه از ۲۲ غرق شده سواحل استان از شروع سالجاری، ۱۳ نفر بومی و ۹ نفر مسافر بوده اند،خاطرنشان کرد:‌ ۱۹ نفر از این افراد مرد و ۳ نفر نیز زن بوده اند.

    معاون اجتماعی پلیس گیلان با تاکید بر کاهش ۱۰۰ درصدی آمار غرق شده ها از شروع امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته در شهرستان های رضوانشهر،تالش،فومن و لاهیجان تصریح کرد:بیشترین آمار تلفات مربوط به شهرستان های بندرانزلی،صومعه سرا و تالش است.

    سرهنگ جعفری خیرخواه با بیان اینکه نادیده گرفتن محدوده‌های مشخص شده برای شنا در دریا،نادیده گرفتن حق زندگی است، تصریح کرد:بیشتر قربانیان دریا از مهارت شناکردن برخوردار بوده‌اند، پس دریا جایی نیست که به مهارت خود برای شنا اعتماد کنیم.

    این مقام انتظامی با اشاره به اینکه پلیس چه در خیابان و چه در ساحل دریا مجری قانون است،از شهروندان خواست با رعایت قانون و موازین اخلاقی، پلیس را در خدمت‌رسانی یاری کنند.

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=19718

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *