×

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان: ۱۱کشاورز آتش به جان مزارع برنج انداختند

  • کد نوشته: 19852
  • ۱۳۹۶-۰۵-۲۹
  • 61 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت:امسال ۱۱نفر از کشاورزان استان کاه و کلش مزارع برنج خود را آتش زدند. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»دکتر قربانعلی محمدپور با اشاره به اهمیت بالای اقتصادی کاه و کلش برای کشاورزان گفت:علیرغم این ظرفیت دیده می‌شود، همچنان عده‌ای از کشاورزان پس از برداشت برنج تمایل به سوزاندن […]

    مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان:  ۱۱کشاورز آتش به جان مزارع برنج انداختند
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت:امسال ۱۱نفر از کشاورزان استان کاه و کلش مزارع برنج خود را آتش زدند.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»دکتر قربانعلی محمدپور با اشاره به اهمیت بالای اقتصادی کاه و کلش برای کشاورزان گفت:علیرغم این ظرفیت دیده می‌شود، همچنان عده‌ای از کشاورزان پس از برداشت برنج تمایل به سوزاندن کاه و کلش دارند که برخورد جدی با آنها صورت خواهد گرفت.

    وی افزود:اقدامات فرهنگی و همکاری مناسب موجب شده است که امسال وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

    محمدپور با بیان اینکه در سال ۹۴، ۷۵ نفر به جرم سوزاندن کاه و کلش که منجر به تهدید بهداشت عمومی شد،به دادگاه معرفی شدند، ادامه داد: تعداد این متخلفین در سال گذشته کاهش پیدا کرد و به ۵۷ نفر رسید.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خاطر نشان کرد:بر اساس آخرین آمار دریافت شده، امسال ۱۱نفر را به دادگاه معرفی کرده‌ایم و نظارت و گشت‌ها همچنان ادامه دارد.

    وی تصریح کرد:همکاری مناسب دهیاران و دیگر اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌های مربوطه موجب شده است، شاهد کاهش ۲۳درصدی سوزاندن کاه و کلش نسبت به مدت مشابه باشیم.

    قربانعلی محمدپور گفت: به استناد ماده ۳۸۸ قانون مجازات اسلامی سوزانندگان کاه و کلش علاوه بر جزای نقدی به یکسال حبس محکوم می‌شوند.

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=19852

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *