مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت:امسال 11نفر از کشاورزان استان کاه و کلش مزارع برنج خود را آتش زدند.
به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»دکتر قربانعلی محمدپور با اشاره به اهمیت بالای اقتصادی کاه و کلش برای کشاورزان گفت:علیرغم این ظرفیت دیده میشود، همچنان عدهای از کشاورزان پس از برداشت برنج تمایل به سوزاندن کاه و کلش دارند که برخورد جدی با آنها صورت خواهد گرفت.
وی افزود:اقدامات فرهنگی و همکاری مناسب موجب شده است که امسال وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.
محمدپور با بیان اینکه در سال 94، 75 نفر به جرم سوزاندن کاه و کلش که منجر به تهدید بهداشت عمومی شد،به دادگاه معرفی شدند، ادامه داد: تعداد این متخلفین در سال گذشته کاهش پیدا کرد و به 57 نفر رسید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خاطر نشان کرد:بر اساس آخرین آمار دریافت شده، امسال 11نفر را به دادگاه معرفی کردهایم و نظارت و گشتها همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد:همکاری مناسب دهیاران و دیگر اقدامات انجام شده از سوی دستگاههای مربوطه موجب شده است، شاهد کاهش 23درصدی سوزاندن کاه و کلش نسبت به مدت مشابه باشیم.
قربانعلی محمدپور گفت: به استناد ماده 388 قانون مجازات اسلامی سوزانندگان کاه و کلش علاوه بر جزای نقدی به یکسال حبس محکوم میشوند.





دیدگاهتان را بنویسید