×

فرماندار شهرستان سیاهکل: ایستگاه هوشمند هواشناسی و اقلیم‌شناسی در سیاهکل راه‌اندازی شد

  • کد نوشته: 20568
  • ۱۳۹۶-۰۶-۱۱
  • 79 بازدید
  • ۰
  • فرماندار شهرستان سیاهکل از راه‌اندازی ایستگاه هوشمند هواشناسی و اقلیم‌شناسی در سیاهکل خبر داد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»رضا اسلامی اظهار کرد: ایستگاه ۲ منظوره هواشناسی با هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی از اعتبارات ابلاغی شهرستان سیاهکل در سال‌های ۹۴ و ۹۵ در مرکز تحقیق و پژوهش چای سیاهکل نصب‌ و راه‌اندازی شد. وی […]

    فرماندار شهرستان سیاهکل: ایستگاه هوشمند هواشناسی و اقلیم‌شناسی در سیاهکل راه‌اندازی شد
  • فرماندار شهرستان سیاهکل از راه‌اندازی ایستگاه هوشمند هواشناسی و اقلیم‌شناسی در سیاهکل خبر داد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»رضا اسلامی اظهار کرد: ایستگاه ۲ منظوره هواشناسی با هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی از اعتبارات ابلاغی شهرستان سیاهکل در سال‌های ۹۴ و ۹۵ در مرکز تحقیق و پژوهش چای سیاهکل نصب‌ و راه‌اندازی شد.

    وی بابیان اینکه هواشناسی کشاورزی، اقلیم‌شناسی، پیش‌بینی آب‌وهوا با لینک مراکز دیگر استان از وظایف این ایستگاه در سیاهکل می‌باشد، گفت: پیش‌ازاین هواشناسی در سیاهکل به‌صورت آنالوگ، با کارایی کمتر و در حد محدود انجام می‌شد.

    فرماندار سیاهکل تصریح کرد: راه‌اندازی این ایستگاه‌ها مدیران را برای تصمیم‌گیری‌ها و همچنین انجام طرح‌ها و برنامه‌ها به‌خصوص در مواقع بحرانی و غیرمترقبه یاری می‌کند.

    اسلامی افزود: این ایستگاه از نیازهای ضروری بخش کشاورزی شهرستان سیاهکل به شمار می‌رود که می‌تواند آن را به دستگاهی مشابه آنچه در مراکز تحقیقاتی و کشاورزی وجود دارد تبدیل کند.

    وی خاطرنشان کرد: اندازه‌گیری رطوبت نسبی، فشار هوا، سرعت و سمت وزش باد، دما، میزان تابش و میزان بارندگی ازجمله برنامه‌های این ایستگاه اقلیم‌شناسی است.

    فرماندار سیاهکل افزود: تمامی سنسورهای به‌کاررفته در این ایستگاه اقلیم‌شناسی به‌صورت خودکار نسبت به اندازه‌گیری و دریافت اطلاعات عمل کرده و از داده‌های اطلاعاتی آن در خصوص پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی استفاده می‌شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=20568

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *