×

نقش موثر تعاونی ها در تحقق اقتصاد مقاومتی ،تولید واشتغال

  • کد نوشته: 21389
  • ۱۳۹۶-۰۶-۲۳
  • 59 بازدید
  • ۰
  • به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شفت ،فرماندار شفت با بیان اینکه تعاون یکی از موضوع مهم و توصیه شده در آموزه های دینی است ، اظهار داشت: بسیاری از تعالیم دین اسلام به صورت قراردادهای اجتماعی در بسیاری از کشورها اجرا می شود. فرماندار شفت با […]

    نقش موثر تعاونی ها در تحقق اقتصاد مقاومتی ،تولید واشتغال
  • به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شفت ،فرماندار شفت با بیان اینکه تعاون یکی از موضوع مهم و توصیه شده در آموزه های دینی است ، اظهار داشت: بسیاری از تعالیم دین اسلام به صورت قراردادهای اجتماعی در بسیاری از کشورها اجرا می شود.

    فرماندار شفت با بیان اینکه میزان گوشت قرمز،گوشت سفید ،ماهیان گرم آبی و سرد آبی استان در این شهرستان تولید می شود، افزود این ظرفیت می تواند فرصت مناسب برای سرمایه گذاری در این شهرستان باشد .

    وی با بیان اینکه بعداز پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از فعالیت ها با همکاری و مشارکت همگانی صورت می گرفت، گفت: بعداز مدتی تلاش شده که این حوزه ساماندهی و فعالیت ها براساس یک برنامه مدون اجرایی شود.

    فرماندار شفت با تأکید برضرورت وجود یک نگاه و دیدگاه ویژه در حوزه تعاونی ها ، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین دلایل این توجه ، نقش موثر تعاونی ها در حوزه تولید و ایجاد ثروت است.
    وی با بیان اینکه تعاونی می توانند در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز نقش موثری ایفا کنند، تصریح کرد: در شهرستان شفت که در دو حوزه کشاورزی و گردشگری دارای ظرفیت و پتانسیل است می توانیم در راستای توسعه در این دو حوزه از تعاونی ها استفاده کنیم.

    محسنی با بیان اینکه می توانیم از توان تعاونی ها در حوزه توسعه و عمران شهرستان نیز بهره گیری کنیم، یادآورشد: مشارکت تعاونی ها با هر میزان سرمایه می تواند به افزایش تولید و ایجاد فرصت های شغلی کمک کند.

    وی با اشاره به وجود ۳۰۷ تعاونی در سطح شهرستان شفت ، افزود: از این تعداد ۱۶۸ تعاونی به صورت فعال در شهرستان فعالیت می کنند.
    فرماندار شفت تولید میزان قابل توجه ای از گوشت سفید ، ماهیان گرم آبی استان در این شهرستان ، ادامه داد: این می تواند فرصتی برای اشتغال زایی و رونق اقتصادی شهرستان باشد.

    وی با تأکید برضرورت تشکیل تعاونی تولیدکنندگان ماهاین گرم آبی در شفت ، افزود: این تعاونی می توانند زمینه پیگیری مطالبات بهره برداران این حوزه و همچنین شناسایی بازار ، توزیع و عرضه ماهی و درآمدی زایی را به دنبال داشته باشد.

    محسنی همچنین با بیان اینکه می توانیم در حوزه گردشگری با توجه به پتانسیل شفت از مشارکت تعاونی ها استفاده کنیم، گفت: با ارائه یک برنامه کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت از ظرفیت های این بخش می توان نهایت استفاده را برد.

    وی اعتمادسازی در حوزه تعاونی ها را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: نگاه جامعه و مردم به تعاونی ها باید با اعتماد و اطمینان از سرمایه گذاری در این حوزه همراه شود.

    فرماندار شفت در ادامه به اولویت دولت برای ایجاد اشتغال به ویژه در سطح روستاها اشاره و تصریح کرد: شناسایی و معرفی ظرفیت های هر منطقه می تواند در این زمینه کمک حال دولت و مسئولان شود.

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=21389

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *