×

لاهیجان دارنده رتبه نخست جذب تسهیلات مکانیزاسیون در گیلان

  • کد نوشته: 29476
  • ۱۳۹۶-۱۲-۰۶
  • 77 بازدید
  • ۰
  • مدیر جهادکشاورزی شهرستان لاهیجان گفت: این شهرستان موفق به کسب رتبه نخست جذب اعتبارات مکانیزاسیون در گیلان شده است . به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،جلال ملاجعفری روز یکشنبه افزود: از ابتدای امسال تا نیمه دوم بهمن ماه ۶۴میلیارد و ۹۷۳میلیون ریال تسهیلات برای خرید ادوات کشاورزی به زارعان متقاضی در لاهیجان پرداخت […]

    لاهیجان دارنده رتبه نخست جذب تسهیلات مکانیزاسیون در گیلان
  • مدیر جهادکشاورزی شهرستان لاهیجان گفت: این شهرستان موفق به کسب رتبه نخست جذب اعتبارات مکانیزاسیون در گیلان شده است .

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،جلال ملاجعفری روز یکشنبه افزود: از ابتدای امسال تا نیمه دوم بهمن ماه ۶۴میلیارد و ۹۷۳میلیون ریال تسهیلات برای خرید ادوات کشاورزی به زارعان متقاضی در لاهیجان پرداخت شده ، این درحالی است که سهمیه شهرستان از خط اعتباری مکانیزاسیون ۳۶میلیارد و ۴۹۵میلیون ریال بود .
    وی خاطرنشان کرد: با توجه به شناور بودن اعتبارات استان و با تلاش و جدیت کارشناسان این اداره ، ۲۲۱نفر متقاضی در این مدت به بانک کشاورزی شعبه لاهیجان و رودبنه معرفی و تاکنون ۲۰۰نفر از آنها موفق به دریافت تسهیلات شدند.
    وی اظهارداشت:با توجه به میزان پرداخت تسهیلات درصد جذب اعتبار توسط شهرستان بیش از دوبرابر بوده که این شهرستان بین ۱۶شهرستان گیلان مقام نخست را در جذب اعتبارات بدست آورده است .
    وی تصریح کرد: با این اعتبارات انواع ماشین آلات شامل کمباین ،تراکتور شالیزار، ماشین نشاکار ، مرزگیر، وجین کن ، دروگر خودکششی ، تیلر، پادلر و خرمنکوب پشت تراکتوری خریداری شده است.
    مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان افزود: جذب این اعتبارات تا بعد از عید نیز ادامه خواهد داشت و شالیکاران می توانند مراجعه کنند.
    سطح زیرکشت برنج شهرستان لاهیجان ۲۳ هزار و ۸۱۶ هکتار و متوسط عملکرد شلتوک آن چهارهزار و ۲۹۷ کیلوگرم در هکتار است و این شهرستان ۱۰درصد برنج استان گیلان را تولید می کند .
    حدود ۲۸ هزار خانوار بهره بردار در شهرستان لاهیجان در بخش شالیکاری اشتغال دارند.
    شهرستان لاهیجان در فاصله ۴۰کیلومتری مرکز استان گیلان قرار دارد و محصول برنج و چای عمده ترین تولیدات بخش کشاروزی آن را تشکیل می دهند/ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=29476

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *