×

وارسته خبر داد: پیش بینی حداقل ۶۰ درصد خسارت به باغات رودسر

  • کد نوشته: 30892
  • ۱۳۹۷-۰۱-۳۰
  • 146 بازدید
  • ۰
  • با توجه به بارش برف در اشکورات رحیم آباد، فرماندار رودسر بی‌درنگ برای بررسی وضعیت سرمازدگی محصول فندق وگردوی اشکورات به زیاز اشکورات سفر کرد و در بازدید میدانی از وضعیت محصولات باغی و دیدار تعدادی از کشاورزان و کارشناسان نسبت به این وضعیت دستورات مقتضی را اعلام کرد . به گزارش پایگاه خبری گیل و […]

    وارسته خبر داد: پیش بینی حداقل ۶۰ درصد خسارت به باغات رودسر
  • با توجه به بارش برف در اشکورات رحیم آباد، فرماندار رودسر بی‌درنگ برای بررسی وضعیت سرمازدگی محصول فندق وگردوی اشکورات به زیاز اشکورات سفر کرد و در بازدید میدانی از وضعیت محصولات باغی و دیدار تعدادی از کشاورزان و کارشناسان نسبت به این وضعیت دستورات مقتضی را اعلام کرد .

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، فرماندار رودسر با اشاره به تشکیل ضرب الاجلی کمیته تعیین خسارت محصولات کشاورزان افزود : طبق بررسی‌های به‌عمل آمده کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان پیش بینی می‌شود در مناطق پایین دست بنا به متغییر بودن میزان خسارت به نسبت بالادست در باغات فندق ، گردو و گل و گاوزبان به میزان حداقل ۶۰ درصد از همین باغات دچار مشکل سرمازدگی و خسارت شده‌اند که  در این راستا جهاد کشاورزی نسبت به تشکیل کمیته تعیین خسارت کشاورزان اقدام عاجل کند.

    وارسته بهدانی در این بازدید ضمن تاکید به کارشناسان در زمینه تبلیغ و نشر بیمه کشاورزان افزود : طی بررسی ها نشان داده شده کمتر از ۵ درصد کشاورزان دارای بیمه محصولات هستند که متاسفانه در این مواقع نیاز به بیمه و پرداخت خسارتهای ناشی از حوادث غیرمترقبه و سرمازدگی حساسیت موصوع را نمایان می سازد و دیگر آن زمان فایده ای بحال کشاورزان نخواهد داشت .

    وی به ضرورت تشکیل کمیته بیمه کشاورزان تاکید کرد و گفت: جهادکشاورزی نسبت به تشکیل کمیته بیمه کشاورزان اقدام کند تا محصولات دیگر در بخش‌های مختلف در مواقع بحرانی و در صورت بروز حادثه و خسران با آن طی سپری کردن مراحل پرداخت شود و گوشه‌ای از مشکلات کشاورزان را برطرف سازد.

    فرماندار رودسر با اشاره به اینکه تاکنون ۸۵۰۰ خانوار از کشاورزان در بانک اطلاعاتی جهاد کشاورزی ثبت شده‌اند، افزود: محصولات این کشاورزان توسط کارشناسان در حال بررسی میزان خسارت است و تا چند روز آینده اعلام  رسمی خواهد شد .

    وارسته بهدانی با اعلام این خبر گفت:  شهرستان رودسر دارای ۱۲ هزار و ۸۰۰ هکتار سطح زیرکشت فندق است که از این میزان ۸ هزار هکتار از آن واقع در اشکور سفلی و مابقی در اشکور علیا است. همچنین ۳۸۵ هکتار از باغات شهرستان اختصاص به گردو و ۴۷۰ هکتار نیز از سطح زیرکشت  شهرستان مختص گل گاوزبان است.

    وی در پایان ضمن خداقوت به کشاورزان افزود: قشر کشاورز از زحمتکشان مظلوم جامعه هستند و این خسارات خستگی آنان را مضاعف می‌سازد اما یقین داشته باشند کنارشان هستیم و نسبت به پیگیری این مشکل و رسیدن به نتیجه ای که بتواند خساراتشان را تا حدودی جبران کند از هیچ تلاشی دریع نخواهیم کرد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=30892

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *