×

نرخ خرید تضمینی چای چهار درصد افزایش یافت

  • کد نوشته: 31214
  • ۱۳۹۷-۰۲-۱۰
  • 180 بازدید
  • ۰
  • معاون بهبود تولیدات سازمان چای کشور گفت: نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک و درجه دو در سال زراعی جاری از سوی شورای عالی اقتصاد، چهار درصد افزایش دارد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،خیرالله امیری روز دوشنبه افزود: قیمت تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۲۷ هزار و […]

    نرخ خرید تضمینی چای چهار درصد افزایش یافت
  • معاون بهبود تولیدات سازمان چای کشور گفت: نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک و درجه دو در سال زراعی جاری از سوی شورای عالی اقتصاد، چهار درصد افزایش دارد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،خیرالله امیری روز دوشنبه افزود: قیمت تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۲۷ هزار و ۲۹۲ ریال و هر کیلوگرم چای درجه دو ۱۵ هزار و ۲۸۳ ریال تعیین و اعلام شده است.
    وی به کشاورزان و کارخانه های چایسازی توصیه کرد که برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، در برداشت و تحویل برگ سبز چای دقت لازم داشته باشند.
    وی همچنین از چایکاران خواست که برای لطمه وارد نشدن به کیفیت چای ایرانی، از ریختن و حمل بیش از ۵۰ کیلوگرم برگ سبز در داخل زنبیل خودداری کنند و ناظران سازمان چای نیز در کارخانه ها حق تحویل زنبیل بالای این مقدار وزن را ندارند.
    به گفته امیری، فشردگی چای در داخل زنبیل موجب داغ شدن برگ ها شده و به آن آسیب می زند و در مجموع روی کیفیت چای تاثیری منفی دارد.
    برداشت برگ سبز چای از باغ های شمال کشور در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود.
    قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک در سال زراعی گذشته، ۲۶ هزار و ۲۴۲ ریال و برای هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه دو، ۱۴ هزار و ۶۹۵ ریال بود.
    ۱۷۸ واحد چایسازی در گیلان و مازندران وجود دارد و سال گذشته ، ۱۵۱ واحد فعال با سازمان چای بابت خرید برگ سبز چایکاران قرارداد بستند. در سال گذشته از ۱۰۸ هزار تن برگ سبز چای تحویلی چایکاران گیلان و مازندران به کارخانه های چایسازی ، حدود ۲۴ هزار تن چای خشک تولید شد.
    استان های گیلان و مازندران بین ۲۵ تا ۲۸ هزار هکتار باغ چای دارند که ۹۰ درصد این باغ ها در استان گیلان واقع است/ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=31214

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *