×

تولید سنتی چای یکی از دلایل کمبود درآمد چایکاران

  • کد نوشته: 32717
  • ۱۳۹۷-۰۳-۲۴
  • 151 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان تولید سنتی محصول چای را یکی از دلایل کمبود درآمد چایکاران دانست. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، مصطفی سالاری صبح امروز در دیدار با معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی با اشاره به لزوم اقدامات اساسی در حوزه چای افزود: در سال حدود ۱۵۰ میلیارد تومان به صورت بلاعوض به چایکاران پرداخت […]

    تولید سنتی چای یکی از دلایل کمبود درآمد چایکاران
  • استاندار گیلان تولید سنتی محصول چای را یکی از دلایل کمبود درآمد چایکاران دانست.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، مصطفی سالاری صبح امروز در دیدار با معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی با اشاره به لزوم اقدامات اساسی در حوزه چای افزود: در سال حدود ۱۵۰ میلیارد تومان به صورت بلاعوض به چایکاران پرداخت می‌شود، اما به دلیل نبود درآمد کافی رضایت کامل در بین چایکاران وجود ندارد . 

    وی تولید سنتی محصول چای را یکی از دلایل کمبود درآمد چایکاران دانست و افزود: وجود یک مرکز مطالعاتی قوی در گیلان برای بررسی نوع ارقام و ارائه برنامه مدون در مسیر بهسازی و بهزراعی محصول چای ضروری است تا هر اقدامی به صورت هدفمند انجام و درآمد چایکاران از این طریق افزایش پیدا کند.

    نماینده عالی دولت در گیلان به تمرکز بر برندسازی و تنوع در بسته بندی محصولات برنج در سال‌ زراعی جاری اشاره و خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه مردم گیلان در موضوعات اجتماعی همراهی بسیار خوبی دارند که می توان از این ظرفیت کمال بهره را در هدایت به سمت تنوع در تولیدات و افزایش درآمد کشاورزان ببریم.

    وی خطر نشان‌ کرد:در این مسیر سازمان‌های مردم نهاد نیز به عنوان یک بازوی اجتماعی توانمند می توانند ما را همراهی کنند. 

    استاندار گیلان گفت:در تشکیل کمیته چای استان نیز تلاش ما بر استفاده از خردجمعی و حضور بخش‌های دولتی، خصوصی و تشکل‌های صنفی بوده تا علاوه بر ایجاد یک شبکه قوی تصمیم‌های موثری برای تولید بهتر این محصول و فروش آن گرفته شود.

    در این دیدار معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی با اشاره به اینکه بیشتر چایکاران به صورت تک محصولی فعالیت دارند گفت: باید تلاش کنیم تا یک سبد تولید متنوع برای کشاورزان بویژه چایکاران گیلانی درنظر گرفته شود تا افزایش درآمد را به دنبال داشته باشد . 

    محمدعلی طهماسبی به وجود استعداد و زمینه تنوع در تولید محصولات مختلف در کشاورزان گیلانی اشاره کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت کارآفرینان برجسته کشور در این بخش می توانیم مردم را به تولید همزمان چند محصول ترغیب کنیم/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=32717

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *