×

نماینده صومعه سرا مطرح کرد: چای داخلی به وسیله کمیته امداد و بهزیستی توزیع شود/ تولید چای داخلی تنها ۱۸ هزار تن است

  • کد نوشته: 32833
  • ۱۳۹۷-۰۳-۲۸
  • 241 بازدید
  • ۰
  • نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه تغییرکاربری اراضی گیلان برای قیمت نامناسب برگ سبز چای و عدم همخوانی هزینه تولید با بازارفروش ایجاد شده است،گفت: دولت چای را در سبد نهادهای حمایتی قرار نمی‌دهد.  به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، سید کاظم دلخوش اباتری درباره وضعیت  چایکاران  در استان گیلان،گفت:قیمت نامناسب دولت در خرید […]

    نماینده صومعه سرا مطرح کرد: چای داخلی به وسیله کمیته امداد و بهزیستی توزیع شود/ تولید چای داخلی تنها ۱۸ هزار تن است
  • نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه تغییرکاربری اراضی گیلان برای قیمت نامناسب برگ سبز چای و عدم همخوانی هزینه تولید با بازارفروش ایجاد شده است،گفت: دولت چای را در سبد نهادهای حمایتی قرار نمی‌دهد.

     به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، سید کاظم دلخوش اباتری درباره وضعیت  چایکاران  در استان گیلان،گفت:قیمت نامناسب دولت در خرید برگ سبز چای یکی از دلایل تغییرکاربری اراضی چای در گیلان است و این درحالی است که  بالا بودن هزینه کارگر و کارخانجات با نرخ فروش چای همخوانی ندارند،بنابراین  با این اوصاف ماندگاری در  تولید چای برای کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد.

    نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی‌تصریح کرد:دولت چای را در سبد حمایتی نهادها  قرار نمی‌دهد؛بنابراین مشخص است که چای داخلی بازار فروش مناسبی نخواهد داشت و این درحالی است که مصرف۱۲۰ هزارتن چای درکشور در شرایطی است که تولید چای ما در کل کشور تنها به ۱۸ هزار تن می‌رسد،بنابراین با اوصاف مشخص است که چای قاچاق  وارد کشور می‌شود.

    دلخوش افزود: اگر دولت در سبد حمایتی نهادهایی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی،وزارت کار محصول چای داخلی را جهت توزیع قرار دهد؛می‌توان بازار چای گیلان را نیز به نحو مطلوب ساماندهی کرد تا کشاورزان با ایجاد بازار فروش مطمئن در راستای تولید دلگرم شوند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تغییرکاربری اراضی گیلان برای قیمت نامناسب  برگ سبز چای و عدم  همخوانی هزینه تولید با بازار فروش ایجاد شده است یادآورشد: دولت چای را در سبد نهادهای حمایتی قرار نمی‌دهد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=32833

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *