×

کیفیت برنج آستانه افزایش یافته است

  • کد نوشته: 33812
  • ۱۳۹۷-۰۴-۲۵
  • 275 بازدید
  • ۰
  • مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: برنج آستانه یکی از با کیفیت‌ترین برنج های کشور است و امسال نسبت به سال گذشته شاهد ارتقای کیفیت برنج سفید در آستانه خواهیم بود. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،حمید سلیمانی گفت: شهرستان آستانه اشرفیه ۲۳هزار و ۵۰۰هکتار اراضی شالیزاری دارد و خوشه‌دهی ساقه‌های طلایی برنج در […]

    کیفیت برنج آستانه افزایش یافته است
  • مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: برنج آستانه یکی از با کیفیت‌ترین برنج های کشور است و امسال نسبت به سال گذشته شاهد ارتقای کیفیت برنج سفید در آستانه خواهیم بود.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،حمید سلیمانی گفت: شهرستان آستانه اشرفیه ۲۳هزار و ۵۰۰هکتار اراضی شالیزاری دارد و خوشه‌دهی ساقه‌های طلایی برنج در نیمی از شالیزارهای این شهرستان گزارش شده است.

    وی افزود: به دلیل گرمای هوا امسال برنج از نظر کمی و کیفی از کیفیت مطلوب‌تری نسبت به سال گذشته برخوردار است.

    سلیمانی با بیان اینکه در آستانه اشرفیه به طور معمول یکی از بهترین برنج‌های کشور تولید می شود، ادامه داد: رسیدگی دانه‌های برنج امسال زودتر از سال گذشته انجام شد و هفته آینده شاهد آغاز برداشت این محصول خواهیم بود.

    وی خاطرنشان کرد: اغلب رقم برنج کشت شده در شالیزارهای آستانه هاشمی است و بینام و دمسیاه نیز از دیگر ارقام با کیفیت برنج از شالیزارهای این شهرستان هستند.

     مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه افزود: در مجموع در شهرستان آستانه، ۸نوع رقم محلی و ۳نوع رقم پرمحصول کشت شده است.

    وی تصریح‌کرد: برخی از کشاورزان از هم‌اکنون برای پرورش راتون پس از برداشت نهایی برنج در شالیزارهایشان برنامه‌ریزی کرده‌اند.

    سلیمانی گفت: برنج آستانه همواره از بازارپسندی مطلوبی برخوردار ست و علاوه بر بازارهای استان از دیگر استاهای کشور نیز همواره مورد استقبال هموطنان بوده است.  

    منبع:ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=33812

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *