×

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان خبر داد: رفع تصرف ۳۶ هکتار از اراضی ملی استان گیلان

  • کد نوشته: 35392
  • ۱۳۹۷-۰۵-۳۱
  • 132 بازدید
  • ۰
  • فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از رفع تصرف ۳۶ هکتار اراضی ملی استان از دست متخلفین و متصرفین خبر داد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، سرهنگ رامین همتی پاشاکی که برای شرکت در مراسم سالگرد سه شهید جنگلبان حادثه سقوط خودروی مأموران حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری به […]

    فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان خبر داد: رفع تصرف ۳۶ هکتار از اراضی ملی استان گیلان
  • فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از رفع تصرف ۳۶ هکتار اراضی ملی استان از دست متخلفین و متصرفین خبر داد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، سرهنگ رامین همتی پاشاکی که برای شرکت در مراسم سالگرد سه شهید جنگلبان حادثه سقوط خودروی مأموران حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری به دره در منطقه کوهستانی باباعلی (نظر محله) بخش لوندویل در سال ۱۳۹۶، به شهرستان مرزی بندر آستارا سفر کرده بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جنگل های شمال به خصوص استان گیلان نایاب هستند و باید با تمام قوا حفظ و نگهداری شوند.

    وی به تداوم مبارزه با قاچاق چوب در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۷۹ فقره به میزان ۲۲ هزار اصله چوب آلات جنگلی از قبیل ممرز، توسکا و سایر گونه ها به حجم ۹۳ هزار مترمکعب، در سطح استان کشف شده است.

    همتی، افزود: در این رابطه ۱۸ نفر قاچاقچی چوب دستگیر و با تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی شدند و ۱۸ دستگاه وسایل نقلیه توقیف شد.

    وی در بخش دیگر سخنان خود از رفع تصرف اراضی ملی در این مدت سخن گفت و توضیح داد: در این زمینه ۱۲۴ فقره رفع تصرف انجام و ۳۶ هکتار از اراضی ملی از دست متصرفین و متخلفین رها شد.

    فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اضافه کرد: در این زمینه ۲۷ نفر دستگیر و به محاکم قضایی معرفی شدند.

    وی در پایان به بحث صیانت از جنگل اشاره و خاطرنشان کرد: شرکت هایی که در گذشته با منابع طبیعی قطع ارتباط کرده بودند، همکاری خود را از سر گرفته اند و در حال حاضر در حفظ منابع طبیعی شرایط بهتری را داریم.

    به گزارش گیل و دیلم، حادثه دلخراشی را که عصر شنبه (۲۸ مرداد سال ۱۳۹۶) به وقوع پیوست، علاوه بر سه شهید «جلیل فرازی مقدم، شهروز شریفیان و موسی حیایی» ۶ نفر مصدوم برجای گذاشت.

    اعضای بدن شهید “موسی حیایی” سومین جنگلبان شهید آستارایی به بیماران نیازمند جانی دوباره بخشید.

    منبع: ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=35392

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *