×

استاندار گیلان تأکید کرد: هیچ پروژه ای بدون بررسی ابعاد اجتماعی در گیلان اجرایی نمی شود

  • کد نوشته: 35567
  • ۱۳۹۷-۰۶-۰۵
  • 138 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان با تأکید براینکه ابعاد اجتماعی در اجرای طرح ها نباید مغفول بماند، تأکید کرد: در استان گیلان هیچ پروژه ای بدون بررسی ابعاد اجتماعی آن اجرایی نمی شود. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، مصطفی سالاری بعدازظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی با جمعی از فعالان محیط زیستی که در دفتر استانداری گیلان […]

    استاندار گیلان تأکید کرد: هیچ پروژه ای بدون بررسی ابعاد اجتماعی در گیلان اجرایی نمی شود
  • استاندار گیلان با تأکید براینکه ابعاد اجتماعی در اجرای طرح ها نباید مغفول بماند، تأکید کرد: در استان گیلان هیچ پروژه ای بدون بررسی ابعاد اجتماعی آن اجرایی نمی شود.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، مصطفی سالاری بعدازظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی با جمعی از فعالان محیط زیستی که در دفتر استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به برنامه های محوری و اولویت های استان گیلان، اظهار کرد: تأمین آب شرب روستایی، توسعه آبزی پروری و رونق گردشگری از اولویت های استان محسوب می شود.

    وی با تأکید بر ضرورت حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست استان گیلان در اجرای پروژه ها و طرح ها، افزود: تا زمانی که ابعاد اجتماعی طرح ها بررسی نشود اجازه اجرایی شدن به آن طرح داده نمی شود.

    استاندار گیلان با اشاره به نقش غیرقابل انکار و محوری تشکل های مردمی در سطح جوامع، گفت: تشکل های مردمی یکی از ارکان های مهم در جامعه محسوب شده و در بسیاری از حوزه ها نقش موثری ایفا می کنند.

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: آمادگی لازم برای دریافت پیشنهادات و نظرات تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد در استان گیلان وجود دارد.

    سالاری به بحث هایی که در زمینه اجرای سد لاسک و مشکلات محیط زیستی آن مطرح می شود اشاره و تصریح کرد: ابعاد اجتماعی سد لاسک نباید مغفول بماند و با در نظر گرفتن منافع عمومی به دنبال مسائل مرتبط با این پروژه هستیم.

    وی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان گیلان و تلاش برای حل این مشکل، تصریح کرد: با توجه به بارندگی ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی متر در گیلان باید برای رفع این مشکل با مدیریت بهینه تلاش شود که منابع آب کافی برای کشاورزی تأمین شود.

    استاندار گیلان همچنین با تأکید براینکه یکی از راهکارهای حفظ و صیانت از منابع طبیعی توسعه گردشگری است، افزود: توسعه این حوزه هم در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی موثر بوده و هم در ایجاد اشتغال پایدار برای استان تأثیرگذار خواهد بود.

    وی با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی و محیط زیست به تنهایی از توان دولت خارج بوده و در این زمینه نیازمند مشارکت های مردمی، سازمان ها و تشکل های مردم نهاد هستیم، گفت: آموزش در این زمینه به ویژه در مناطق گردشگری می تواند در حفظ این ظرفیت های موثر و سبب ایجاد اشتغال شود.

    منبع: مهر

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=35567

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *