×

۳۲ هکتار اراضی ملی در سیاهکل رفع تصرف شد

  • کد نوشته: 39984
  • ۱۳۹۷-۰۹-۲۵
  • 126 بازدید
  • ۰
  • رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سیاهکل گفت: ۳۲ هکتار از عرصه های ملی در این شهرستان با حکم دادگاه رفع تصرف شده است. به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایرنا ،علی رهنما روز یکشنبه اظهار داشت :طی هفت ماه امسال ۷۸۰ فقره پرونده تخلف در زمینه تصرف ۳۲ هکتار عرصه ملی در […]

    ۳۲ هکتار اراضی ملی در سیاهکل رفع تصرف شد
  • رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سیاهکل گفت: ۳۲ هکتار از عرصه های ملی در این شهرستان با حکم دادگاه رفع تصرف شده است.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایرنا ،علی رهنما روز یکشنبه اظهار داشت :طی هفت ماه امسال ۷۸۰ فقره پرونده تخلف در زمینه تصرف ۳۲ هکتار عرصه ملی در حوزه این شهرستان تشکیل شد که حکم قضایی با کمک مراجع قضایی به نفع اداره منابع طبیعی صادر و از متخلفات رفع تصرف شده است .
    وی یاداور شد: همچنین چهار هزار مترمربع از اراضی منابع طبیعی شهرستان هم در قالب طرح بوم گردی و گردشگری به متقاضیان تحویل داده شده است.
    وی خاطرنشان کرد:جهت جلوگیری از فرسایش خاک و مهار سیلاب ها در منطقه دیلمان و پیرکوه حدود چهار هزار و ۲۸۰ متر سیل بند با اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان احداث شده است که با این سیل بندها در سرچشمه ها از انباشت رسوبات در پشت سدها بویژه سد پلرود شهرستان رودسر جلوگیری می شود. 
    رهنما به تصرف افراد در عرصه های جنگلی اشاره و تصریح کرد :متاسفانه افراد سودجو به هر بهانه ای درصدد تصرف اراضی جنگلی هستند و گرچه وجود ۳۰نیروی حفاظت از عرصه های ملی در سطح شهرستان سیاهکل، برای حفاظت از منابع طبیعی به هیچ وجه کافی نیست اما به هر صورت ما تمام سعی خود را انجام می دهیم .
    وی خاطرنشان کرد: شهرستان سیاهکل دارای ۴۲ هزار هکتار اراضی جنگلی از نوع هیرکانی یعنی دوره سوم زمین شناسی است که درختان این جنگل ها قدیمی ترین موجودات زنده در جهان محسوب می شوند .
    به گفته وی حدود ۵۰ آبادی جنگل نشین نیز در دل این جنگلها وجود دارد و جنگل نشینان به حفاظت جنگلها کمک شایانی می کنند.
    از ۵۶۵هزار هکتار جنگل در گیلان جنگل های سیاهکل یکی از انبوه ترین و مهمترین جنگل های استان محسوب می شوند که علاوه بر نقش مهم در تامین اکسیژن ، از زیباترین مکان های گردشگری استان گیلان نیز به شمار می روند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=39984

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *