×

فرآیند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در گیلان سنتی و بسیار طولانی است

  • کد نوشته: 56445
  • ۱۳۹۹-۰۲-۰۶
  • 69 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان گفت: به علت عدم شکل‌گیری پنجره واحد صدور مجوزها در قالب اجرای پروژه کلان دولت الکترونیک، فرآیند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در گیلان سنتی و بسیار طولانی است. به گزارش گیل و دیلم ،یونس رنجکش صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرمایه‌گذاران برای دریافت مجوز گاهی […]

    فرآیند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در گیلان سنتی و بسیار طولانی است
  • مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان گفت: به علت عدم شکل‌گیری پنجره واحد صدور مجوزها در قالب اجرای پروژه کلان دولت الکترونیک، فرآیند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در گیلان سنتی و بسیار طولانی است.

    به گزارش گیل و دیلم ،یونس رنجکش صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرمایه‌گذاران برای دریافت مجوز گاهی اوقات ۲ تا ۳ سال از زمان طلایی شروع فعالیت طرح را از دست می‌دهند و در دستگاه‌های مختلف سرگردان می‌شوند اظهار داشت: فرآیند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در گیلان سنتی و بسیار طولانی است.

    مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان متولی امر یکپارچه‌سازی صدور مجوزها برای کسب و کارها را وزارت اقتصاد و دارایی اعلام کرد و افزود: استانداری یک نهاد حاکمیتی و هماهنگ کننده محسوب می‌شود و بر میزان و چگونگی انطباق رفتار و عملکرد دستگاه‌های اجرایی با سیاست‌های کلان دولت نظارت دارد.

    رنجکش دسترسی آسان متقاضیان شروع کسب و کارها و صدور درخواست مجوز از طریق خدمات دولت الکترونیک برای آنان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: اگر پنجره واحد صدور مجوزها به طور کامل در کشور و استان گیلان شکل بگیرد فرد متقاضی می‌تواند درخواست خود را با استفاده از سامانه مورد نظر و از منزل ارسال کند.

    وی مهم‌ترین کارکردهای ایجاد پنجره واحد صدور مجوز برای طرح‌های سرمایه‌گذاری با استفاده از پوشش دولت الکترونیک را برشمرد و تصریح کرد: کاهش هزینه‌ها، شفاف‌سازی در امور، جلب رضایتمندی عمومی از سیاست‌های کلان کشور کم‌تر شدن ترددها به ویژه در ایامی که با شیوع کرونا مواجهیم از جمله این مزیت‌ها محسوب می‌شود.

    مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان با تأکید بر اینکه از منظر قانون حمایت از شکل‌گیری پنجره واحد صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری وجود دارد و دولت آن را در ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب و ابلاغ کرده است گفت: با وجود جلساتی که تاکنون برگزار شده این پنجره واحد هنوز در بسیاری از استان‌ها از جمله گیلان ایجاد نشده است.

    رنجکش بروز تغییرات در کسب و کارها، مدیریت زمان و جلوگیری از اتلاف وقت در راستای صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: برای اینکه از بروز چالش در سرمایه‌گذاری‌ها جلوگیری به عمل آوریم باید نسبت به ایجاد پنجره واحد صدور مجوزها و به موجب آن تعیین وقت قانونی برای دستگاه‌ها اقدام کنیم.

    وی با تأکید بر اینکه در صورت وجود زیرساخت‌های دولت الکترونیک تمام دستگاه‌های ذیربط باید پاسخگوی نحوه عملکرد خود و رسیدگی به درخواست‌های متقاضیان باشند خاطرنشان کرد: این هدف یک مطالبه عمومی و یک خواست همگانی است و هنوز در استان گیلان تشکیلات حوزه صدور مجوزها به صورت سنتی اداره می‌شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=56445

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *