×

۱۶۰ کارخانه در گیلان آماده خرید تضمینی چای از چایکاران هستند

  • کد نوشته: 57289
  • ۱۳۹۹-۰۳-۰۱
  • 203 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان چای کشور با اشاره آمادگی ۱۶۰ کارخانه برای خرید تضمینی چای از چای‌کاران گفت: امسال قیمت تضمینی برگ سبز چای درجه‌یک با افزایش ۵۰ درصد و درجه‌دو با افزایش ۲۷ درصد افزایش پیداکرده است ولی کارخانه‌داران چای را باقیمت بیشتر از چای‌کاران خریداران می‌کنند. به گزارش گیل و دیلم، حبیب جهانساز پیش از […]

    ۱۶۰ کارخانه در گیلان آماده خرید تضمینی چای از چایکاران هستند
  • رئیس سازمان چای کشور با اشاره آمادگی ۱۶۰ کارخانه برای خرید تضمینی چای از چای‌کاران گفت: امسال قیمت تضمینی برگ سبز چای درجه‌یک با افزایش ۵۰ درصد و درجه‌دو با افزایش ۲۷ درصد افزایش پیداکرده است ولی کارخانه‌داران چای را باقیمت بیشتر از چای‌کاران خریداران می‌کنند.

    به گزارش گیل و دیلم، حبیب جهانساز پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه چای‌کاران برای کاشت چای نیاز به انگیزه دارند، اظهار کرد: امسال محصول چای از گروه یک به گروه دو انتقال یافت و این امر در کنار جلوگیری از واردات چای باعث شد تا چای‌کاران برای کشت برنج انگیزه پیدا کنند.

    وی با اشاره به افزایش سه برابری تسهیلات داده شده به چای‌کاران گفت: امسال خوشبختانه توانستیم ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به چای‌کاران با سود چهار درصد اختصاص دهیم که در این حوزه و نسبت به سال گذشته با افزایش سه برابری مواجه بودیم.

    رئیس سازمان چای کشور با اذعان به اینکه امسال زودتر از موعد مقرر با کارخانه‌داران برای خرید تضمینی چای قرارداد بسته‌شده است، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده تاکنون و قبل از برداشت چای با ۱۶۰ کارخانه‌دار برای خرید تضمینی چای قرار بسته‌شده است و مشکلی دراین‌باره وجود ندارد.

    جهانساز را قطب تولید چای در کشور معرفی کرد و افزود: استان‌های شمالی دارای ظرفیت خوبی در حوزه تولید چای است به‌طوری‌که ۹۰ درصد چای کشور در استان گیلان و مابقی در استان مازندران کشت می‌شود.

    وی با اشاره به افزایش قیمت تضمینی چای در کشور تصریح کرد: امسال قیمت تضمینی برگ سبز چای درجه‌یک با افزایش ۵۰ درصد و درجه‌دو با افزایش ۲۷ درصد افزایش پیداکرده است ولی کارخانه‌داران چای را باقیمت بیشتر از چای‌کاران خریداران می‌کنند.

    رئیس سازمان چای کشور با ابراز امیدواری به افزایش تولید چای در کشور بیان کرد: تاکنون ۴۸ هزار تن برگ سبز چای از چای‌کاران خریداری‌شده و ما بسیار امیدواریم که این آمار به ۱۳۵ هزار تن به ارزش ریالی ۲۰۰ میلیارد تومان در استان گیلان برداشت و خریداری شود

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=57289

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *