×

بیسوادی در شهرستان لاهیجان ریشه کن می شود

  • کد نوشته: 7531
  • ۱۳۹۵-۰۹-۰۴
  • 79 بازدید
  • ۰
  • محمدتقی شمسایی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان افزود: ۱۲۵نفر از این بیسوادها، مرد و ۱۷نفر از آنها، زن بوده و در گروه سنی ۱۰تا ۴۹سال هستند. وی ادامه داد: تلاش همه مسئولان شهرستان این است که در این رده سنی، بیسواد در لاهیجان وجود نداشته باشد. شمسایی با اشاره […]

    بیسوادی در شهرستان لاهیجان ریشه کن می شود
  • محمدتقی شمسایی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان افزود: ۱۲۵نفر از این بیسوادها، مرد و ۱۷نفر از آنها، زن بوده و در گروه سنی ۱۰تا ۴۹سال هستند.
    وی ادامه داد: تلاش همه مسئولان شهرستان این است که در این رده سنی، بیسواد در لاهیجان وجود نداشته باشد.
    شمسایی با اشاره به اینکه این بیسوادان عمدتا در روستاها هستند، تصریح کرد:امسال ۳۹۰ سوادآموز در دوره های سواد آموزی تحکیم و انتقال را تحت پوشش برنامه سوادآموزی دارند که از ۴۱نفر آموزش دهنده، ۳۴زن و هفت نفر مرد است.
    وی خاطرنشان کرد: شهرستان لاهیجان در باسوادی رده سنی۱۰تا ۴۹ساله ها ، رتبه سوم استانی را دارد.
    وی یادآورشد: تمامی آموزش ها و تهیه وسایل کمک آموزشی ازقبیل نوشت افزار، بطور رایگان از سوی اداره سوادآموزی برای سوادآموزان فراهم شده و در اختیار آنان قرار می گیرد.
    فرماندار لاهیجان نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: با توجه به ویژگی های لاهیجان، این شهرستان در همه زمینه ها از جمله باسوادی نیز باید جزء اولین ها باشد و این کار باید در دستور کار همه مدیران قرار گیرد.
    سید محمد احمدی افزود: بیسوادی می تواند یک تهدید برای جامعه باشد زیرا بیسوادی در تعلیم و تربیت فرزندان و امنیت جامعه را هم تحت تاثیر قرار می دهد.
    وی تاکید کرد: آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان از نظر ساختاری وضعیت خوبی دارد و از خیلی از شهرها بهتر است، ولی باز هم باید در جهت ارتقای کیفیت آموزش تلاش کرد.
    احمدی اظهار داشت: ساخت مدارس در دستور کار قرار ندارد ولی خیرین باید در تجهیز و هوشمند کردن مدارس به آموزش و پرورش کمک کنند.
    شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه، دارای ۱۶۸ هزار نفر جمعیت (بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰) است و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=7531

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *