×

۶۲ گروه بازرسی در گیلان قیمت کالاهای پرمصرف یلدایی را رصد می‌کنند

  • کد نوشته: 84161
  • ۱۴۰۱-۰۹-۲۸
  • 94 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اعلام تشکیل ۶۲ گروه بازرسی و نظارت بر قیمت کالاهای یلدایی در استان گفت : این گروه‌ها علاوه بر رصد قیمت تمامی اقلام به صورت روزانه نرخ کالاهای پرمصرف شب یلدا نظیر آجیل، تنقلات، شیرینی و شکلات، میوه و هندوانه را مورد پایش قرار می دهند. به گزارش […]

    ۶۲ گروه بازرسی در گیلان قیمت کالاهای پرمصرف یلدایی را رصد می‌کنند
  • مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اعلام تشکیل ۶۲ گروه بازرسی و نظارت بر قیمت کالاهای یلدایی در استان گفت : این گروه‌ها علاوه بر رصد قیمت تمامی اقلام به صورت روزانه نرخ کالاهای پرمصرف شب یلدا نظیر آجیل، تنقلات، شیرینی و شکلات، میوه و هندوانه را مورد پایش قرار می دهند.

    به گزارش گیل و دیلم، تیمور پورحیدری صبح دوشنبه در جلسه تنظیم بازار گیلان عنوان کرد: از ۲۴ تا ۳۰ آذرماه گروه‌های بازرسی متشکل از بازرسان ادارات صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، بسیج و جهاد کشاورزی از میادین میوه و تره بار و واحدهای خرده‌فروشی در مراکز اصلی شهرهای استان بر مواردی چون رعایت ضرایب سود مجاز و نصب قیمت کالا و کیفیت آن نظارت گسترده تری اعمال می کنند.

    وی گفت: در طول اجرای این طرح رسیدگی به شکایات و گزارشهای مردمی و پاسخگویی به آنها از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ در کوتاهترین زمان ممکن در اولویت قرار می گیرد تا موجبات رضایتمندی مردم فراهم شود.

    نقش واسطه ها در افزایش قیمت تخم‌مرغ در گیلان

    مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه با اشاره به افزایش قیمت تخم‌مرغ در استان افزود: قیمت هر شانه تخم‌مرغ طی روزهای اخیر به بالای ۱۰۰هزار تومان رسیده در حالی که تولیدکنندگان می‌گویند این کالا به قیمت درب مرغداری عرضه می‌شود و مدت‌هاست افزایشی نداشته و ثابت مانده است.

    وی عنوان کرد: به تاکید آنان اگر افزایش قیمتی هم صورت‌گرفته در شبکه توزیع است که بخشی از آن مربوط به هزینه حمل‌ونقل و بخشی دیگر شامل افزایش هزینه‌های جاری کسبه می‌باشد.

    پورحیدری افزود: از افزایش قیمت تخم‌مرغ باید جلوگیری کرد چراکه با گران تر شدن آن تنها منبع غذای پروتئینی از سفره‌های مردم حذف خواهد شد و اقدامات لازم از جمله رصد و نظارت بازار در دست انجام است.

    گیلان رتبه دوم پروژه طرح ملی کالابرگ الکترونیکی دارد

    پورحیدری در این جلسه همچنین به اجرای طرح ملی کالا برگ در استان اشاره کرد و افزود: گیلان در جدول رده بندی توزیع کالابرگ استانها رتبه دوم کشور را دارد.

    وی تصریح کرد : ۳۲ شرکت تعاونی مصرف توسط اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی برای توزیع اقلام مربوطه معرفی شده است و فروشگاههای زنجیره‌ای سراسر استان نیز بصورت متمرکز از تهران به این شبکه وصل می شوند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=84161

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *