×

گیلان در تعطیلات پیش رو بارانی است

  • کد نوشته: 92497
  • ۱۴۰۲-۰۶-۲۲
  • 85 بازدید
  • ۰
  • اداره کل هواشناسی گیلان با صدور هشدار سطح زرد، بارش‌های تناوبی و هوای خنک را در تعطیلات پیش رو برای این استان پیش‌بینی کرده‌ است. کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه صدور هشدار زرد تا شنبه هفته آینده است، گفت: طی این مدت با فعالیت سامانه بارشی به تناوب بارندگی گاهی رگباری و شدید، وزش […]

    گیلان در تعطیلات پیش رو بارانی است
  • اداره کل هواشناسی گیلان با صدور هشدار سطح زرد، بارش‌های تناوبی و هوای خنک را در تعطیلات پیش رو برای این استان پیش‌بینی کرده‌ است.

    کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه صدور هشدار زرد تا شنبه هفته آینده است، گفت: طی این مدت با فعالیت سامانه بارشی به تناوب بارندگی گاهی رگباری و شدید، وزش باد گاهی شدید، مه آلودگی و رعد و برق برای مناطق مختلف استان پیش بینی شده‌ است.

    به گزارش گیل و دیلم ،سمانه نگاه روز چهارشنبه در گفت و گویی ، احتمال آبگرفتگی منطقه‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها را از مخاطرات این سامانه بارشی عنوان کرد و افزود: بر این اساس ضروریست تا از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود و در ترددهای جاده‌ای احتیاط لازم صورت گیرد.

    وی با بیان اینکه دمای هوا طی پنجشنبه و جمعه بین سه تا پنج درجه سلسیوس کاهش می‌یابد، خاطر نشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته اسب وونی تالش با ۱۰ درجه سلسیوس خنک‌ترین و شهرستان صومعه‌سرا با ۲۹ درجه گرمترین مناطق استان بودند و تغییرات دمایی رشت نیز بین ۲۰ تا ۲۸ درجه سلسیوس بود.

    کارشناس هواشناسی گیلان دمای فعلی رشت را ۲۲ درجه سلسیوس و رطوبت را نزدیک ۱۰۰ درصد عنوان کرد و ادامه داد: دریا از امروز(چهارشنبه)، پنجشنبه تا جمعه به ترتیب با حداکثر موج یک، ۱.۵ متر، و ۸۰ سانتی‌متر برای فعالیت‌های دریانوردی و شنا نامناسب است و برای روز شنبه با احتیاط مناسب پیش‌بینی شده است.

    نگاه اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی همچنین نشانگر تقویت سامانه بارشی بعد از تعطیلات پیش رو طی یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در این استان است که در ارتباط با فعالیت این سامانه در روزهای آینده با توجه به نقشه های جدید، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

    در زمان حاضر آسمان گیلان در مناطق مختلف استان ابری و مه آلود است، آب و هوای این استان طی یک هفته اخبر تقریبا در بیشتر روزهای بارانی و خنک بوده است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=92497

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *