×

امام جمعه قم:
هر یک رای مردم نیروهای مقاومت را تقویت می کند

  • کد نوشته: 98645
  • ۱۴۰۲-۱۱-۲۷
  • 42 بازدید
  • ۰
  • علیرضا اعرافی امام جمعه شهر قم گفت: یک رای شما ریختن رای به صندوق اقتدار ایران و نومید کننده دشمنان نظام اسلامی و امید بخش و تقویت کننده نیروهای مقاومت و مستضعفان در سراسر دنیاست، امیدواریم در 11 اسفند انتخاباتی رقم بخورد که دشمنان را ناامید کند.....
    هر یک رای مردم نیروهای مقاومت را تقویت می کند
  • به گزارش گیل و دیلم ، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز جمعه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد ضمن توصیه به تقوای الهی بیان کرد: ماه شعبان ماه مناجات و ذکر و عبادت و تقرب به سوی خداوند است همه شما و خودم را به بهره گیری از این فرصت بی بدیل عرفانی و کسب تقوا و رعایت پرهیزکاری در همه احوال و شئون سفارش می کنم.

    رئیس حوزه های علمیه با بیان اینکه ماه رجب و شعبان دو بعد موضوعی و طریقی دارد، ابراز کرد: این دو ماه در میان اوقات از اوقات ویژه الهی است و همه فرصت های این دو ماه ایام الله است و فرصت های نابی هستند که پلکانی برای صعود به قله بلند شریف ماه رمضان می باشند.

    امام جمعه شهر قم ادامه داد: در مکتب اهل بیت دعا و زیارت دو بال حرکت و منبع غنی انسان سازی است. دعا و مناجات و زیارت اولیاء الهی دو منظومه نابی هستند که در خانوداه اهل بیت به اوج رسیده اند و الان هم می گوییم که دعا و مناجات شیعه و زیارت اولیاء الهی به قله و اوج و غنایی رسیده که در هیچ جای دیگر این عالم نیست.

    مدیر حوزه های علمیه در خطبه دوم مناسبت های ماه شعبان را به نمازگزاران تبریک گفت و تصریح کرد: جشن های نیمه شعبان و سیل خروشان از سراسر کشور و دنیا و استقبال از مسجد جمکران در این شهر تاریخی و شهر اجتهاد مثال زدنی است و ان شاء الله امسال هم شاهد شکوه و عظمت این مراسم باشیم و از مسئولان و مردم سپاسگزاریم.

    وی ضمن تقدیر از حضور ملت ایران و شهر قم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اذعان کرد: نسل جدید هم می داند که انقلاب چه عظمتی را خلق کرد، روزگاری ما اسیر استکبار بودیم و دست خدا آمد و قم برپاخاست و جوانان سینه سپر کردند و چنین نهضت عظیمی را به پا نمودند و امروز هم قم، حوزه و بازار بیدار است و جوانان بصیر هستند و ۲۲ بهمن نمادی از این بیداری و بصیرت بود.

    آیت الله اعرافی افزود: پیام این حماسه بزرگ برای دشمنان اسلام و ایران مقتدر این بود که به برخی از علائم گمراه کننده نگاه نکنید روح مقاومت و معنویت زنده و بیدار است و در ۲۲ بهمن خود را نشان داد، آمریکا و صهیونیست ها بدانند که ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ روح ۲۲بهمن۵۷ را داشت. خیال خام نبرید که ملت ما بیدار است و در برابر فساد شما ایستادگی خواهد کرد و به فضل الهی شما را شکست خواهد داد.

    عضو فقهای شورای نگهبان پیام این حضور به مسئولان را حضور در صحنه برای تلاش در میدان اقتصادی و سیاسی و فرهنگی برشمرد و گفت: مسئولان شبانه روز تلاش می کنند اما باید تلاش هایشان را تا رفع مشکلات معیشتی دو چندان کرد.

    آیت الله اعرافی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان را بسیار با اهمیت برشمرد و اظهار داشت: انتخابات نیازمند یک مشارکت خوب و حضور چشمگیر است، انتخابات مجلس بسیار مهم است، مجلس هم قانون گذار و هم ناظر نیرومند و هم آفریننده دولت هاست، هیچ شبهه و ابهامی نباید ما را از حضور در انتخابات منحرف کند.

    خطیب نماز جمعه قم ادامه داد: همه کسانی که دل در گرو اسلام، انقلاب و ایران دارند و به اقتدار ایران می اندیشند باید در انتخابات پرشور مشارکت داشته باشند؛ وظیفه هر یک از شما نمازگزارن، حوزویان و همه افراد مذهبی جامعه این است که مبین و مبلغ دستاوردهای انقلاب باشید و جامعه را دل گرم به انتخابات کنید.

    بنابر گزارش دیده بان ایران؛ آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه رای شما دشمن را ناامید می کند، تاکید کرد: یک رای شما ریختن رای به صندوق اقتدار ایران و نومید کننده دشمنان نظام اسلامی و امید بخش و تقویت کننده نیروهای مقاومت و مستضعفان در سراسر دنیاست، امیدواریم در ۱۱ اسفند انتخاباتی رقم بخورد که دشمنان را ناامید کند.

    وی با بیان اینکه قم باید نماد ایران اسلامی باشد، خاطرنشان داشت: قم قهرمان و شهر جهاد و اجتهاد باید نماد عفت و پاکدامنی باشد، اکنون ما با آسیب هایی هرچند کم مواجه ایم، حوزه، دانشگاه، بسیج و همه وظیفه داریم با نصیحت های درست معنویت را در قم ارتقا دهیم و منظر قم چهره معنوی به خود بگیرد؛ مسئولان نماد قم را با اولویت حرم، جمکران و حوزه چیدمان دهند.

    مدیر حوزه های علمیه افزود: پاسدار خون شهیدان و ارزش های متعالی در شهر کانون جوشان معارف اسلام و قطب مرکزی انتشار اسلام باشیم؛ همه ما در همه برنامه ها باید پیوست قم انقلابی، معنوی و فرهنگی را مد نظر قرار دهیم، قم با این شاخص ها باید جلوه گر باشد.

    نویسنده: امید غمخوار
    منبع: دیده بان

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=98645

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *