×

کاهش حوادث جاده‌ای نیازمند همکاری با پلیس راه گیلان است

  • کد نوشته: 99760
  • ۱۴۰۲-۱۲-۲۶
  • 53 بازدید
  • ۰
  • معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با توجه به آغاز سفرهای نوروزی باید برای کاهش تصادفات و حوادث جاده ای با پلیس راه و راهور این استان همکاری داشته باشند...
    کاهش حوادث جاده‌ای نیازمند همکاری با پلیس راه گیلان است
  • به گزارش گیل و دیلم ، موسی فکور روز شنبه در جلسه شورای راهبری ترافیک گیلان با تاکید بر همراهی و تعامل دستگاه های اجرایی چون اداره کل راهداری، شرکت توزیع برق، هلال احمر،اورژانس و دیگر دستگاه های مرتبط اظهار کرد: باید امکانات مناسب در اختیار پلیس‌راه و پلیس راهور گیلان قرار گیرد تا شاهد کاهش بار ترافیکی و همچنین شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در این استان باشیم.

    وی افزود: هدف ما این است که تردد مسافران را ایمن سازیم؛ از سوی دیگر حضور مسافران در استان گیلان در ایام تعطیلات و همچنین سایر روزهای سال تسهیل شود تا شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از این تصادفات باشیم.

    وی ادامه داد: البته با وجود بازگشایی مسیر باقیمانده بزرگراه قزوین – رشت در محور منجیل به رودبار که هفته گذشته افتتاح شد، مسافران امسال می‌توانند با استفاده از این موهبت بر لذت سفر بیافزایند.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان اضافه کرد: با توجه به اینکه تقاضای سفر هر سال افزایش می‌یابد و به طور حتم در تعطیلات نوروز پیش رو مسافران بیشتری نسبت به سال ۱۴۰۲ به گیلان سفر خواهند کرد؛ باید برای کاهش بار ترافیکی همه گونه آمادگی لازم را داشته باشیم و همچنین محور سه راه سنگر به سیاهکل نیز با رعایت کامل قوانین زیر بار ترافیکی برود.

    فکور بیان کرد: ایجاد پایگاه‌های امداد ونجات با همکاری همه دستگاه‌ها در ایام تعطیلات فعال باشد و مراکز درمانی نیز باید آمادگی کامل داشته باشند، ضمن اینکه ایمن‌سازی و آشکارسازی میادین ورودی شهرها انجام شود تا این ورودی‌ها به طور کامل برای مسافران مشخص و عیان باشد.

    وی خاطرنشان کرد: تمامی جایگاه‌های سوخت در جاده‌ها آمادگی لازم را داشته باشند، همچنین پایانه‌های مسافربری در شهرها فعال باشند و علایم هشدار نیز در جاده‌ها نصب شود تا جلوی تصادفات گرفته شود.

    نوروز ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو وارد گیلان شدند که با توجه به بازگشایی مسیر باقیمانده بزرگراه قزوین – رشت در محور منجیل به رودبار در هفته گذشته پیش بینی می شود این رقم در نوروز پیش رو افزایش یابد؛ لذا کاهش تصادفات و حوادث جاده ای نیازمند همکاری همه دستگاه های اجرایی مرتبط با پلیس راه گیلان است

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=99760

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *