×

مدیرکل منابع طبیعی گیلان: لازمه اجرای کامل طرح توقف برداشت،تمهیدات حفاظتی مضاعف است

  • کد نوشته: 16745
  • ۱۳۹۶-۰۳-۲۱
  • 152 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان به کمبود شدید نیروی انسانی در ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری اشاره کرد و متذکر شد:لازمه اجرای کامل طرح توقف برداشت چوب از جنگل انجام تمهیدات حفاظتی مضاعف می باشد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» دکتر محسن یوسف پور به نقش نیروی انسانی در صیانت و نگهداشت […]

    مدیرکل منابع طبیعی گیلان:  لازمه اجرای کامل طرح توقف برداشت،تمهیدات حفاظتی مضاعف است
  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان به کمبود شدید نیروی انسانی در ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری اشاره کرد و متذکر شد:لازمه اجرای کامل طرح توقف برداشت چوب از جنگل انجام تمهیدات حفاظتی مضاعف می باشد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» دکتر محسن یوسف پور به نقش نیروی انسانی در صیانت و نگهداشت منابع طیعی اشاره کرد و گفت: ایران دارای مناطق جنگلی بدیعی است که جنگل های خزری یا هیرکانی در منطقه شمال کشور در این بین دارای ارزش بسیار بیشتری می باشد.

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان افزود: قریب به ۵۰ سال بهره برداری از جنگل های خزری در قالب طرح های مدیریت جنگل باعث شده است که امروز نیاز به اجرای طرح توقف برداشت از این مواهب خداوندی داشته باشیم؛ در صورتی که می توانستیم با بهره برداری از سایر کارکرد های جنگل به ویژه در شمال کشور استفاده های خیلی بیشتری نسبت به استحصال چوب داشته باشیم.

    وی به کمبود شدید نیروی انسانی در ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری اشاره کرد و متذکر شد: لازمه اجرای کامل طرح توقف برداشت چوب از جنگل انجام تمهیدات حفاظتی مضاعف می باشد و این مهم با استفاده از نیروی انسانی کارآمد و آموزش دیده برای پاسداری از نعمت های خداوندی میسر است.

    این مقام مسئول عنوان کرد: به منظور توجه بیشتر به امر حفاظت از انفال الهی و لزوم مقابله با هرگونه تخریب و سوء استفاده از منابع طبیعی،گشت های مشترک کارشناسان فنی و نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی در تمام ساعات شبانه روز در سطح استان راه اندازی شده و این امر تاکنون موفقیت های چشمگیری را به دنبال داشته است.

    یوسف پور خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی عرصه های جنگلی و مرتعی استان علیرغم اهتمام بسیار کارکنان و نیروهای خدوم و زحمتکش منابع طبیعی گیلان کماکان شاهد بی مهری های متعدد برخی از زیاده خواهان از انفال الهی هستیم و لازم است تمامی اقشار جامعه با مشارکت در پاسداشت از این نعمت های خداوندی از طریق اطلاع رسانی به موقع در خصوص موارد مربوط به حفظ جنگل و مرتع توسط خط ارتباطی ۱۵۰۴ که به صورت شبانه روزی آماده دریافت اطلاعات طبیعت دوستان ارجمند می باشد با اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری گیلان همکاری نمایند/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=16745

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *