×

بنیه اقتصادی چایکاران کشور تقویت شد

  • کد نوشته: 29346
  • ۱۳۹۶-۱۲-۰۳
  • 147 بازدید
  • ۰
  • حمایت‌های دولت منجر به تقویت بنیه اقتصادی چایکاران تقویت شد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،محمدولی روزبهان،رییس سازمان چای کشور از دکتر نوبخت معاون رییس جمهور به جهت حمایت‌های گسترده از صنعت چای کشور تقدیر کرد و گفت:این حمایت منجر به تامین صد در صدی منابع مالی مورد نیاز خرید تضمینی برگ سبز […]

    بنیه اقتصادی چایکاران کشور تقویت شد
  • حمایت‌های دولت منجر به تقویت بنیه اقتصادی چایکاران تقویت شد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،محمدولی روزبهان،رییس سازمان چای کشور از دکتر نوبخت معاون رییس جمهور به جهت حمایت‌های گسترده از صنعت چای کشور تقدیر کرد و گفت:این حمایت منجر به تامین صد در صدی منابع مالی مورد نیاز خرید تضمینی برگ سبز چای شد.

    وی افزود:این اقدامات به منظور تقویت بنیه اقتصادی چایکاران و تحقق اقتصاد مقاومتی انجام شد.

    رییس سازمان چای کشور ادامه داد:اعطای به موقع اعتبار مصوب در قانون بودجه بابت خرید تضمینی برگ سبز چای و صدور و ارتقاء بودجه مورد نیاز بابت افزایش خرید مبلغ به مبلغ ۲۲۵هزار میلیون ریال تاثیر بسزایی در تقویت بنیه اقتصادی کشاورزان شد.

    وی تصریح کرد:بهبود کیفیت محصول چای و ترویج توسعه به‌زراعی و توسعه هرس مکانیزاسیون از نتایج اقدامات خوب حمایت دولت بوده است.

    رییس سازمان چای کشور گفت:استان های گیلان و مازندران بین ۲۵ تا ۲۸ هزار هکتار باغ چای دارند که ۹۰ درصد این باغ ها در استان گیلان قرار دارد.در سال جاری ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ تن برگ سبز چای به ارزش اقتصادی ۲۰۱ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

    وی افزود: برداشت برگ سبز چای از باغ های شمال کشور از اوایل اردیبهشت آغاز و در مهرماه به پایان می‌رسد.بیش از ۵۰ هزار خانوار کشاورز چایکار در تولید برگ سبز چای فعالیت دارند که در مجموع درآمد و زندگی یکصد هزار خانوار از طریق کشاورزی چایکاری تامین می‌شود.

    به گزارش گیل و دیلم ،۱۷۸ واحد چایسازی در گیلان و مازندران وجود دارد که در سال جاری تعداد ۱۵۱ واحد فعال بودند و با سازمان چای بابت خرید برگ سبز چایکاران قرارداد بسته اند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=29346

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *