×

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: استان گیلان پیشرو در تولید چای و برنج

  • کد نوشته: 51954
  • ۱۳۹۸-۰۸-۲۴
  • 233 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گیلان به‌عنوان استانی پیشرو در تولیدات کشاورزی و استانی بیش از ۵/۳ درصد محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده، گفت: استان گیلان توانسته در تولید برنج، چای و گوشت سفید استانی پیشرو باشد. به گزارش گیل و دیلم، علی درجانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره […]

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: استان گیلان پیشرو در تولید چای و برنج
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گیلان به‌عنوان استانی پیشرو در تولیدات کشاورزی و استانی بیش از ۵/۳ درصد محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده، گفت: استان گیلان توانسته در تولید برنج، چای و گوشت سفید استانی پیشرو باشد.

    به گزارش گیل و دیلم، علی درجانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد شورای فرهنگی ادارات جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: شورای فرهنگی سازمان جهاد کشاورزی به‌عنوان شجره طیبه بلافاصله با دستور مقام معظم رهبری پس از پیروزی انقلاب به‌عنوان نسخه شفابخش در تأمین‌کننده اقتصاد مقاومتی می‌تواند مؤثر باشد.

    وی با بیان اینکه  بخش کشاورزی می‌تواند به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های اساسی در اقتصاد کشور مؤثر باشد، افزود: گیلان به‌عنوان استانی پیشرو در تولیدات کشاورزی و استانی که بیش از ۵/۳ درصد محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده و توانسته در تولید برنج، چای و گوشت سفید استانی پیشرو باشد.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به کشت سایر محصولات کشاورزی بعد از برداشت برنج در گیلان تصریح کرد: در سال جاری برنامه کشت ۴۰ هزار هکتاری از سایر محصولات مانند سبزیجات برگی غده‌ای و انواع حبوبات در اراضی شالیزاری بعد از برداشت برنج داریم که تاکنون حدود ۳۵ هزار هکتار از آن محقق شده است.

    درجانی با تأکید بر اینکه در سال جاری محصول راتون در سطحی معادل ۸۰ هزار هکتار پرورش داده شد، گفت: ۷۶ هزار تن شلتوک راتون به ارزش بیش از ۷۶۰ میلیارد تومان  توسط شالی‌کاران گیلانی تولید شد.

    وی ضرورت صیانت از اراضی ملی و کشاورزی و ممانعت از تغییر کاربری اراضی کشاورزی را از اولویت‌های سازمان دانست و بیان کرد: امروز اراضی کشاورزی و ملی با توجه به اهمیت و ارزش روزافزون خود نیازمند صیانت جدی است.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اذعان به اینکه امروز اراضی ملی و کشاورزی استان تحت تعقیب و تهدید است، افزود: از طرفی موضوع تغییر کاربری اراضی که تهدیدی دیگر برای اراضی استان به شمار می‌رود، با کمک دستگاه‌های نظارتی در حال کمک درزمینهٔ صیانت و حفاظت و اراضی ملی و کشاورزی است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=51954

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *